۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کشورهای عرب نیروی واحد نظامی تشکیل می‌دهند

رهبران کشورهای حاضر در نشست سالانۀ اتحادیۀ عرب، با صدور بیانیه ای از تشکیل یک نیروی واحد نظامی خبر دادند.

 

 

رهبران کشورهای حاضر در نشست سالانۀ اتحادیۀ عرب، با صدور بیانیه ای از تشکیل یک نیروی واحد نظامی خبر دادند. قرار است این نیروی واحد با مشارکت کشورهای عضو این اتحادیه و برای مقابله با شرایط اضطراری در کشورهایی نظیر یمن و لیبی تشکیل شود.

در پایان این اجلاس همچنین، بر ادامۀ بمباران مواضع حوثی های یمن در قالب ائتلاف کشورهای عرب برهبری عربستان سعودی تاکید شد. این ائتلاف با حضور نظامی ۱۰ کشور از جمله قطر و امارات متحدۀ عربی از روز بیست و پنجم مارس آغاز و بمنظور سرکوب شورشیان شیعۀ حوثی آغاز شده است.

رهبران کشورهای عرب تاکید کرده اند که تا تسلیم شدن نیروهای انصارالله به حملۀ هوایی علیه مواضع این گروه مسلح ادامه خواهند داد و از آنها خواستند شهر صنعا، پایتخت این کشور را ترک کرده و سلاح های خود را بر زمین بگذارند. همزمان، تصاویر غیررسمی از عزیمت تانک های ارتش عربستان به سوی مرزهای یمن خبر می دهد.

شورشیان حوثی که از حمایت طرفداران علی عبدالله، رییس جمهوری برکنار شدۀ یمن برخوردارند، طی روزهای اخیر پیشروی های زیادی کرده اند و تلاش می کنند شهر عدن را نیز تصرف کنند. در پی این پیشروی، عبد منصور هادی، رییس جمهوری کنونی این کشور که در عدن به سر می برد، این شهر را ترک کرده و به خارج از کشور گریخته بود اما بعد از آغاز ائتلاف سرکوب به رهبری عربستان به ریاض عزیمت کرده است.

ائتلاف بمباران مواضع حوثی ها در یمن به رهبری عربستان، ایران را به حمایت از شورشی های حوثی متهم می کند. ایران این اتهام را رد کرده است.

در بیانیۀ پایانی این نشست همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است تحریم تسلیحاتی لیبی را لغو کند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =