۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

24آنلاین نوشت:

تصويري که مشاهده مي‌کنيد توسط "لويي داگر" (مردي که از جديدترين شيوه‌هاي عکاسي به نام کليشه داگر را عنوان کرد) در پاريس گرفته شده است.
در اين عکس مردي براي برق انداختن کفش‌هايش در پياده‌رو ايستاده به تصوير کشيده شده است.

 

به گفته "آماندايورن" اگر چه اين مرد تنها کسي است که در اين عکس به طور واضح ديده مي‌شود، افراد ديگري نيز در اين عکس حضور دارند که شايد به علت رفت و آمد بسيار سريع قادر به ديده شدن نيستند.


"آماندا" مي‌گويد "در اين عکس مردي به چشم مي خورد که کاملا بي‌حرکت ايستاده و گويي دنباله کفش در باد حرکت ميکند و کفاش کنار خيابان به صورت محو و نامشخص به نظر مي‌رسد."

"داگر" اولين عکس موفق خود را در سال 1837،‌زماني که باور داشت به نبوغ رسيده است، چاپ کرد.
رونمايي از اين تصوير تا سال 1939 و توافق و تاييد "فرانکوآراگو" دانشمند فرانسوي نسبت به خاص بودن اين عکس ، به طول انجاميد.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ES ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    4 1
    این عکس اولین عکس نیست
  • مهرداد صداقت A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    ممنونم از دوستان تحریریه خبرآنلاین که به هنر عکاسی بها دادین این عکس از لويي داگر نخستین عکسی هست که حضور انسان در آن مشاهده می شود و نه نخستین عکس گرفته شده در تاریخ عکاسی دنیا. باید تصحیح کنم که اولین عکس در جهان توسط جزف نیسفور نیپس فرانسوی چیزی حدود ۱۳ سال پیش از این ثبت گردید . اطلاعات بیشتر در باره نخستین های تاریخ عکاسی رو می توانید در اینجا مشاهده کنید: http://agonistica.com/thestoryofthefirstphotographevertaken/
  • ميلاد A1 ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    1 0
    البته بر سر اولين عكس جهان اختلاف نظر وجود دارد، اما مشخصا اتفاق آرا بر عكس" ژوزف نيسه فور نيپس" با عنوان" منظره ي پنجره" متعلق به سال ١٨٢٦؛ بسيار بيش از اين عكس" داگر" است.  با به كلي در نظر نگرفتن ايپوليت بايار