ایسنا نوشت:

منابعی در یمن از حملات شب گذشته نیروهای ائتلاف عربی و بمباران پایگاه‌های نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در الصمع و أرحب واقع در شمال صنعاء خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این منابع افزودند: در اثر بمباران‌ها انبارهای سلاح در پایگاه کهلان در اطراف شهر صعده و نیز خط دفاعی تیپ اول این شهر آتش گرفتند. همچنین جنگنده‌های نیروهای ائتلاف عربی پایگاه هوایی الدیلمی و فرودگاه صنعاء را بمباران کردند.

در عدن و مناطق اطراف آن کمیته‌های مردمی جنوب یمن کنترل کامل فرودگاه این شهر و یک ایست بازرسی واقع بر پل آبی شهر را به دست گرفتند. در درگیری‌های شدید میان دو طرف 9 تن از حوثی‌ها و شش تن از نیروهای مردمی کشته و 11 تن از حوثی‌ها بازداشت شدند.

پیش از این استحکامات نظامی که در حال ارسال برای فرماندهی تیپ 35 انصارالله بود، در ورودی شهر تعز مورد هجوم قرار گرفت و خبرها از زخمی شدن تعدادی از آنان حکایت دارد.

منابع نظامی اعلام کردند که 9 کامیون به محض ورود به شهر تعز مورد هجوم قرار گرفت و نتوانست وارد شهر شود.

در شمال شهر عدن نیز 19 تن از اعضای گروه انصار الله کشته و چند تن دیگر در کمین نیروهای مردمی جنوب زخمی شدند.

روزنامه الشرق الاوسط نیز به نقل از منابعی نظامی اعلام کرد: اعضای انصارالله پس از درگیری با نیروهای تیپ 35 و کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف موفق شدند کنترل منطقه ساحلی المخاء را به دست بگیرند.

این منابع افزودند: انصارالله توانستند با ارسال مهمات سنگین نظامی به مراکز فرماندهی خود و تسهیل کنترل بندر المخاء و نیروگاه برق، کنترل کامل شهر را بر عهده بگیرند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف اعلام کرد: نیروهای ائتلاف عربی در سومین روز عملیات خود علیه این کشور انبارهای اسلحه حوثی‌ها را هدف گرفتند.

العسیری افزود: نیروهای زمینی عربستان در مرز یمن مراکز تجمع حوثی‌ها را با آتش توپخانه و جنگنده‌های آپاچی هدف قرار می‌دهند.

سخنگوی افزود: حوثی‌ها همچنان به ارسال تجهیزات و تانک به سوی مرزهای عربستان ادامه می‌دهند اما نیروی زمینی عربستان به وظیفه خود عمل می‌کند و مراکز تجمع آنان در جیزان و نجران را هدف می‌گیرد و به آنان اجازه نزدیک شدن به مرز را نمی‌دهد.

وی مدعی شد: در حال حاضر نیروهای ائتلاف پایگاه‌ه‌های موشک‌های بالستیک زمین به زمین حوثی‌ها را هدف می‌گیرد. ما بخش بزرگی از این پایگاه‌ها را منهدم کرده‌ایم ولی احتمال دارد حوثی‌ها باز هم از این موشک‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حوثی‌ها هنوز به سمت عدن در حال پیشروی هستند، گفت: ما انبارهای مهمات و آذوقه و همچنین تحرکات آنان را در مناطق مختلف زیر نظر خواهیم داشت.

العسیری با تاکید بر ادامه عملیات ائتلاف عربی برای مقابله با انتقال کمک‌ها، آذوقه و تجهیزات نظامی از استان صعده به مرز عربستان و تحرکات حوثی‌ها در جنوب یمن گفت: حوثی‌ها تلاش می‌کنند در مرز عربستان متمرکز شوند ولی ما با حملات هوایی آنان را هدف می‌گیریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =