زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر منوجان در استان کرمان در مرز با استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 08:46:18 صبح امروز يكشنبه9 فروردين 1394 در موقعيت و مركز ۲۷.۰۲ شمالي و ۵۷.۶۴ شرقي و عمق ۱۴ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است.



این زمین لرزه در فاصله‌ 44 كيلومتري منوجان کرمان، 53 كيلومتري گوهران هرمزگان و 58 كيلومتري ميناب هرمزگان رخ داده است.

تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند

در پی وقوع زمین لرزه 5 ریشتری منوجان در استان کرمان، تیم‌های ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند که خوشبختانه خسارت مالی و جانی نداشت.

صالحی، مدیرکل بحران استان کرمان از اعزام تیم‌های ارزیاب به محل حادثه زلزله امروز استان کرمان خبر داد و به ایسنا گفت: هنوز گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی این حادثه مخابره نشده است، اما تمام دستگاه‌های امدادی آماده‌باش هستند.

همچنین بهاری، مدیرکل بحران استان هرمزگان نیز درباره این زمین لرزه به ایسنا گفت: زمین لرزه 5 ریشتری خساراتی در استان هرمزگان به جا نگذاشته است و آن طور که تیم‌های ارزیاب به ما گزارش کرده‌اند، وقوع آن عمدتا در مناطق خالی از سکنه احساس شده است.

خسارت نداشت

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار منوجان به مهر گفت: زمین لرزه پنج ریشتری صبح امروز منوجان هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.
محمد محمودی از تشکیل ستاد بحران این شهرستان خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند.بنا به گزارش های دریافت شده تاکنون موردی از خسارات جانی و مالی مشاهده نشده است.

محمودی گفت: رعایت اصول فنی و استانداردهای تعریف شده در ساخت و سازها مهم ترین عامل در پیشگیری از بروز خسارات ناشی از زمین لرزه است. از افراد می خواهیم در صورتیکه در منازل فرسوده سکونت دارند هرچه سریعتر نسبت به مقاوم سازی ساختمان های محل سکونت خود اقدام کنند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 0
    خدارو شکر