تهران گردی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، حال و هوای فرهنگی می گیرد. گردش در محور فرهنگی تهران، خیابان انقلاب و میدان انقلاب و بلوار کشاورز پیشنهاد امروز گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز احمد مسجدجامعی پیشنهاد می کند در منطقه 6 تهران که در مرکز پایتخت قرار دارد، به گشت و گذار بپردازید.


مسجدجامعی درباره جاذبه های فرهنگی-گردشگری منطقه 6 تهران می گوید: در منطقه ۶ تهران، بلوار کشاورز را داریم که اولین بلوار پیاده راه تهران است. در قدیم مردم تهران به آن "آب کرج" می گفتند و تفرجگاه بسیار زیبایی از دیرباز بوده و هست. دو مسیر پیاده راه و دوچرخه در میانه این بلوار است و جوی زیبایی نیز از غرب به شرق در آن جریان دارد. در اطراف این آبراهه، درختان بسیار زیبا و منحصر به فردی کاشته شده اند که پیاده روی از میدان ولی عصر(ع) تا تقاطع خیابان کارگر در تعطیلات نوروز که خیابان ها خلوت هستند، بسیار مفرح است.
به تقاطع خیابان کارگر که برسید، در سمت راست شما (شمال) بوستان لاله قرار دارد که از پهناورترین بوستانهای تهران است و دیدنی های فراوانی دارد. از مجسمه های منحصر به فرد تا سینمای 5 بعدی و آب نماهای شکیل در آن قرار گرفته تا آلاچیق هایی که زیر سایه بیدهای مجنون، گردشگران خسته را به خود می خواند.
در دل این بوستان، در کنار خیابان کارگر شمالی، موزه هنرهای معاصر است که از لحاظ گنجینه های هنری و سبک معماری بسیار خاص و کم نظیر است.
سقف این موزه، به تاسی از بادگیرهای کویرهای ایران، بادگیریهای زیبایی دارد و این موزه در 7 طبقه در زیر زمین احداث شده، راه پله مدوری که شما را به طبقات پایین می برد، در نهایت به اثرحجمی منحصر به فردی ختم می شود که از سقف موزه تا پایین ترین طبقه آن، تداوم دارد.
مسجدجامعی در ادامه می گوید: در این موزه، غنی ترین و نفیس ترین آثار هنر مدرن اروپا، در بیرون از موزه لوور فرانسه قرار دارد. آثار نقاشی و حجمی پیکاسو، موندریان، شاگال، روسو و سایر هنرمندان مدرن در آن نگهداری می شود که به مناسبت های مختلف به نمایش درمی آید. در حیاط این موزه نیز حجم های منحصر به فرد از هنرمندان بنام نگهداری می شود. اندکی بالاتر از موزه، در پیاده روی خیابان کارگر، بازارچه هنرهای دستی و تزئینی را می بینید که به بازارچه محلی لاله ختم می شود. در این بازارچه، از صنایع دستی مختلف تا انواع لباس و سبزیجات وجود دارد و البته اگر گرسنه باشید، اغذیه فروشی هایی که خوراک سنتی عرضه می کنند نیز در آن پیدا می شود.
بالاتر از بازارچه صنایع دستی لاله، موزه فرش قرار دارد که از یادگارهای دوره پهلوی است. معماری منحصر به فرد این موزه، مانند دار سنتی قالی است. در این موزه، انواع فرشهای کهن و معاصر ایرانی نگهداری می شود. فرش های فوق العاده نفیسی که برخی از آنها قابل قیمت گذاری نیست. نوعی فرش سه بعدی نیز در این موزه نگهداری می شود که فوق العاده دیدنی است.

مسجد جامعی در ادامه می گوید: می توانید در مسیر خیابان کارگر به سمت میدان انقلاب بروید. میدان انقلاب، قلب فرهنگی پایتخت است. اطراف آن پر است از کتابفروشی ها و انتشارات مختلفی که انواع و اقسام کتب مورد نیاز جامعه را تولید و عرضه می کنند. در ابتدای خیابان جمالزاده جنوبی، یکی از آش فروشی های معروف تهران قرار دارد که آش کشک و شله قلمکار بسیار خوشمزه ای می فروشد.

مسجدجامعی می گوید: در منطقه 6 تهران، سینماهای بسیار خوبی قرار دارد که تماشای فیلمهای نوروزی در آن می چسبد.همچنین پیشنهاد می کنم در منطقه 6 به عیادت بیماران بیمارستان ساسان بروید که جانبازان شیمیایی جنگ هم آنجا بستری هستند.
گشت و گذار در راسته کتاب فروش ها و فضای فرهنگی اطراف خیابان انقلاب بسیار دلچسب است. مراکز کتاب فروشی و مراکز متعدد فرهنگی در منطقه ۶ قرار گرفته، از جمله دانشگاه های مختلفی مانند دانشگاه تهران، آموزشگاه های زیبا و قدیمی مانند مدرسه البرز نیز در آن است.


۴۷۲۳۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =