۱ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
به یاد بچه های کوه  آلپ

لیلا افشار

یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در حد فاصل شهرهای دینی و بارسلونت در جنوب فرانسه سقوط کرده است.گفته شده که این هواپیما حداقل ۱۴۲ مسافر و شش خدمه پروازی داشته است.ایرباس ۳۲۰ از بارسلون اسپانیا در حال پرواز به دوسلدورف در آلمان بود. این هواپیما ساعت 8:55 دقیقه صبح به وقت جهانی از فرودگاه بارسلونا برخاسته است. مدیر کل هوانوردی فرانسه هم اعلام کرده است که هواپیما در ساعت 9:47 دقیقه به وقت جهانی، سینگال وضعیت اضطراری ارسال کرده است. منابع محلی از مرگ همه سرنشینان این هواپیما خبر می دهند. طبق آخرین گزارش ها فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه گفته است دسترسی به منطقه‌ای  کوهستانی که این هواپیما سقوط کرده، بسیار دشوار است. آقای اولاند احتمال داده است که هیچ یک از سرنشینان این هواپیما زنده نمانده باشند.... به همین سادگی! متن کامل خبری که 4  فروردین مثل برق و باد در دهان ها چرخید.

 

این عکس را ببینید بخشی از دیالوگ های میلاد اسلامی است که همراه  حسین جوادی خبرنگارانی که رفته بودند تا بازی ال کلاسیکو در بارسلون را پوشش خبری دهند. دقیقا چند ساعت قبل از سقوط گفته فردا برمی گردیم اما قطعا نه در لحظه نه درلحظاتی که پای برنامه کودک بچه های کوه آلپ میخکوب می شد به فکرش خطور نمی کرد که قرار است یک روزی در همین کوه های آلپ آرام بگیرد.

چشم هایت را ببند و آن لحظه عجیب را تصور کن ، جایی که بین آسمان و زمین هستی و می خواهی به اوج برسی. یک دفعه اتفاق می افتد شروع می شود. تو قطعا می دانی که بعد از چند ثانیه - شایدحدود 20 - 25 ثانیه همه چیز تمام می شود. باید توی این چند ثانیه به یک چیزهایی فکر کنی ، چیزهایی که از دستش می دهی و آرزوهایی که به آن نمی رسی . شاید تصاویر عزیزترین کسانت جلوی چشمانت بیایند. تصویر همسرت، برادر ، خواهر ، مادر و یا هر کس دیگری ...اصلا ممکن است که فرصت این چیزها را هم نداشته باشی و حسرت همین را هم به دلت بگذارد، بچه کوچکی که کنارت نشسته و تو را در بغل گرفته و می خواهد که او را نجات بدهی . تو می دانی که می میری. اصلا همه آنهایی که همراهت هستند، می دانند که می میرند . خیلی لحظه عجیبی است . لحظه ای که با تمام وجود باید خودت را تسلیم مرگ کنی. به این فکر می کنی که اگر سوار آن ایرباس مرگ بودی ، آن یک دقیقه چه کاری می کردی . قطعا کمتر کسی با این لحظه مواجه می شود، اینکه بدانی بعد از چند ثانیه حتما می میری و آغوشت را برای این مهمان ناخوانده - مرگ - آماده کنی . تو می میری اما اینکه کجا کی معلوم نیست . شاید قرار بوده تو مسافر آن ایرباس باشی و نبودی، شاید تو قراربود امروز بمیری و نمردی، شاید تو همین الان ، همین امروز یا فرداها بمیری... اینکه کی بمیری مهم نیست ، مهم  این است که در آن چند ثانیه چه حسی داشته باشی. گاهی خیلی زود دیر می شود.

2424

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    39 9
    متن تاثیر گذاری بود... ممنون.
  • بی نام SE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    27 4
    1000
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    26 6
    قشنگ بود
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    48 2
    روحشان شاد. به خانواده های داغدارشان تسلیت عرض می کنیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
      7 4
      اقا به پیام تسلیت منفی چرا می دی آخه ؟ می فهمی ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    26 1
    شاید اونایی که دوست داشتند جای آقای جوادی میرفتند اسپانیا الان خدا رو شکر می کنند که نرفته اند.روح همه درگذشتگان این سانحه شاد.
  • احمد A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    43 11
    روحشان شاد / چه قلم روانی / گاهی خیلی زود دیر می شود
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    30 7
    متن عاااالی بود ممنون
  • اعظم A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    26 3
    روحشان شاد خداوند به خانواده شان صبر بدهد
    • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
      1 1
      خدا رحمتشون کنه.اشتباه منفی شد
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    13 0
    امیدوارم اون لحظه واسه من دلچسب باشه، نه پر از ترس چه زود دیر شدن ها... مهم اینه که شاید اونطور که خواستن زندگی کردن ، و حسرت اون دوتا جوان ایرانی تو پرواز مالزی، برای یه زندگی بهتر، رو نداشتن که حتی با جعل و دزدی پاسپورت از گیت های امنیتی هم رد شدن اما خبرنداشتن سرنوشت قصه دیگه ای واسه شون رقم زده بود
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    12 9
    اینقدر از متن های احساسی که همش تزویره بدم میاد. بابتش دست کم 50هزار تومنم حق التحریر میگیره چقدر غم انگیز بود خانم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    4 3
    خانم جان تا زمانی که مردم ایران به خودشون احترام نگذارند همین اش وهمین کاسه است .تازه ان کسانی که به ایران خدمت کردند هیچ به یاد ما مردم نیست .ما مردم بدی هستیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 3
    آفرین، خیلی خوب بود