خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر معروف جهان عرب تاکید کرد هیچ استعمارگری در تاریخ نتوانسته است یمن را اشغال کند و عربستان سعودی نیز هرگز نخواهد توانست با حملات چندین فروند جنگنده خود و کشورهای عربی کشور یمن را اشغال کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الرأی الیوم در گفتگو با این شبکه درخصوص تحولات یمن گفت: عربستان سعودی در سالهای اخیر 150 میلیارد دلار صرف خرید تسلیحات نظامی از جمله هواپیماهای اف 15 و اف 16 و تانک های آلمانی کرده است که معادل بودجه کل 30 سال یمن است . از سوی دیگر شاهد سه هزار سورتی حمله هوائی آمریکا به داعش در عراق وسوریه بوده ایم اما آیا حملات آمریکا موجب نابودی داعش شده است؟ بنابراین سوال این است که آیا حمله هوائی به تنهائی می تواند موجب پیروزی عربستان سعودی در جنگ با یمن شود؟
وی افزود: آمریکا عراق را ظرف سه هفته اشغال کرد و نیروهای خود را به صورت هوائی و زمینی وارد عراق کرد و پس از ده سال اشغال ناچار شد با پذیرش شکست، از این کشور خارج شود. در حمله به لیبی نیز از ناتو استفاده شد و حکومت این کشور برکنار شد. اما نتیجه آن چه شد؟ آیا توانسته اند اوضاع لیبی را سامان دهند؟
عطوان در بخش دیگری گفت: هیچ استعمارگری در تاریخ نتوانسته است یمن را اشغال کند. عربستان سعودی حتی اگر با کمک صدها جنگنده خود و کشورهای مختلف عربی اعم از امارات و بحرین و اردن و سودان به یمن حملات هوائی انجام دهد و تجمعات حوثی ها (انصارالله) حمله کند و مانع از پیشروی آنها شود سرانجام چه خواهد شد؟ اگر حوثی ها به مانند حزب الله در جنوب لبنان و حماس در نوار غزه اقدام به استقرار موشک های خود در صعده و اماکن دیگر کنند عربستان سعودی می خواهد چه کند؟

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =