در روز 7فروردین 87 در دومین بازی گروه پنجم مرحله‌ انتخابی رقابت های جام جهانی 2010 ، تیم ایران به دیدار کویت رفت که بازی دو تیم‌ با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

زاوش محمدی/تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 در 7 فروردین 1387 در کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت. برای ایران در این دیدار مهدی رحمتی، محسن بنگر،‌ سید جلال حسینی، هاشم بیک زاده، محمد غلام‌نژاد، ابراهیم صادقی، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، مهرزاد معدنچی(میلاد میداوودی) ، مسعود شجاعی(محسن خلیلی) و علیرضا واحدی نیکبخت بازی کردند.

در ابتدای بازی که با حملات پرشمار ایران همراه بود،‌ در دقایق 3 و 6 واحدی نیکبخت و سید جلال حسینی دروازه کویت را باز کردند،‌ اما در ادامه عدم یارگیری در دفاع خطراتی را روی دروازه کشورمان ایجاد کرد.

سرانجام کویت با بیشتر کردن فشار خود بر روی دروازه ایران و با اشتباه سید جلال حسینی که می‌خواست توپ را به رحمتی پاس بدهد، توانست در دقیقه 36 توسط احمد العزمی‌ به گل نخست برسد. نیمه نخست با نتیجه‌ی 2 بر 1 به سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم با تعویض دو بازیکن کویت آغاز شد،‌ دو تیم در ابتدا بازی محتاطانه‌ای را در دستور کار داشتند اما کویت برای جبران گل دوم و به تساوی کشاندن بازی حملات خود را بیشتر کرد تا در دقیقه 84 توسط فهد الراشیدی گل تساوی را به ثمر رساند.

ملی‌پوشان کشورمان در دقایق آخر بازی دست به حملاتی زدند که بی‌نتیجه ماند. در جدی ترین صحنه پاس صادقی را میداوودی از کنار دروازه به بیرون زد. در دقایق پایانی بازی "عادل شماری" به دلیل خطا بر روی ابراهیم صادقی با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد.

تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب 1-3-2-4 بازی می‌کرد.‌ علی دایی از واحدی نیکبخت به عنوان مهاجم نوک استفاده می‌کرد.

این دومین بازی علی دایی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران بود.ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی با کویت،امارات و سوریه هم گروه بود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    4 0
    کیروش عالیه ... باید به سرمایه های جوان مثل علی دایی زمان داد