خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

المیادین گفت درصورت ادامه حملات عربستان به یمن، ایران احتمالاً ‌مواضع خود را تغییر خواهد داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین محمد حسن البحرانی خبرنگار این شبکه در تهران درارتباط زنده تلویزیونی با این شبکه گفت: ایران درخصوص حمله عربستان به یمن موضع گیری های متعددی داشته است. مسئولان ایرانی در تهران و مسکو و لوزان سوئیس در این خصوص موضع گیری کردند.
خبرنگار المیادین افزود: مسئولان ایرانی همگی حمله عربستان سعودی به یمن را محکوم کرده و درباره آن هشدار داده اند. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران صراحتاً گفته است که اگر عربستان سعودی به این حملات ادامه دهد باید در انتظار عواقب وخیم تعرض به حاکمیت یمن باشد و دود این آتش به چشم عربستان سعودی خواهد رفت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن محکومیت حملات هوائی به یمن اعلام آمادگی کرده است که حداکثر تلاشهای دیپلماتیک را برای مهار بحران یمن انجام دهد.
وی افزود: ایران با بسیاری از جریان های سیاسی در یمن و خصوصاً جنبش انصارالله روابط خوبی دارد و بارها اعلام کرده است که آمادگی دارد به گفتگوهای داخلی در یمن کمک کند. ایران همچنین در این زمینه تلاشهای دیپلماتیک زیادی در یمن انجام می دهد. بعید به نظر نمی رسد که ایران از روابطش با سلطان نشین عمان نیز استفاده کند تا دو کشور راه حلی برای حل این بحران ارائه دهند.
خبرنگار المیادین گفت: برخی کارشناسان در تهران بعید نمی دانند که در صورت خودداری عربستان از توجه به درخواست های منطقه ای موضع خود را تغییر دهد. ما به خاطر داریم که در بحران سوریه نیز ایران در سال نخست از مذاکرات داخلی سوریه حمایت کرد و سرانجام ایران به پشتیبانی از حکومت سوریه پرداخت.
بنابراین بعید نیست که ایران مواضع خود را تغییر دهد و به پشتیبانی از متحدان خود در یمن بپردازد.
وی در بخش دیگری گفت: مذاکرات هسته ایران با گروه پنج بعلاوه یک نیز به مرحله حساسی رسیده است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که مسائل فنی به صورت کامل حل شده است و امور سیاسی باقی مانده است و مذاکرات اکنون بر این موضوع تمرکز دارد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =