خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

مقامات عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کردند مصر، مغرب، اردن، سودان و پاکستان برای شرکت در عملیات نظامی بر ضد انصارالله در یمن داوطلب شده اند.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد اردن، سودان، مغرب، مصر و پاکستان تمایل خود را برای شرکت در عملیات نظامی در یمن موسوم به «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) اعلام کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، این کشورها به پنج کشور پادشاهی حاشیه خلیج فارس (عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، کویت و قطر) که در این عملیات نظامی به رهبری عربستان متعهد شده اند، اضافه می شوند.
بنا بر اعلام شبکه ماهواره ای العربیه، مستقر در دبی، در چارچوب این عملیات نظامی در یمن، امارات متحده عربی 30 جنگنده به عربستان سعودی می فرستد و اردن نیز قرار است شش جنگنده برای شرکت در این عملیات به یمن اعزام کند.
عمان تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که در عملیات نظامی « طوفان قاطع » شرکت نمی کند.
به گفته منابع نظامی و ساکنان صنعا، عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه در حملاتی هوایی مراکز تحت کنترل انصارالله را در پایتخت یمن، از جمله فرودگاه بین المللی، یک پایگاه هوایی و کاخ ریاست جمهوری هدف قرار داد.
براساس آمار اولیه ارائه شده از سوی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، در این حمله هوایی، دفاع هوایی انصارالله، پایگاه هوایی الدیلمی نزدیک فرودگاه صنعا، موشک های زمین به هوا و چهار فروند جنگنده از بین رفت.
منبع مذکور افزود این عملیات نیمه شب گذشته (ساعت 21 چهارشنبه به وقت گرینویچ) با حضور شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی که به مرکز فرماندهی عملیات هوایی طوفان قاطعیت رفته بود، آغاز شد.
آمریکا نیز به نوبه خود از حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از این عملیات خبر داد.
عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن با بیان این که در این عملیات نظامی در یمن، بیش از 10 کشور شرکت دارند، افزود هدف از این عملیات، دفاع از دولت مشروع یمن و جلوگیری از قرار گرفتن این کشور تحت کنترل جنبش افراط گرای حوثی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =