واحد مرکزی خبر نوشت:

انیس منصور خبرنگار یمنی از فرود چتربازان نظامی کشورهای عرب خلیج فارس در شهر عدن واقع در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سما از عدن، وی تصریح کرد جنگنده های این کشورها شمار زیادی چترباز را در شهر عدن فرود آورده اند.
این تحولات همزمان با بیانیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در خصوص آغاز عملیات طوفان قاطعیت در برابر حوثی های یمن و حملات شدید هوایی به مواضع این گروه و علی عبدالله صالح در صنعا و شماری از استان های این کشور صورت گرفته است.

در همین حال، محمد البخیتی، یک عضو شورای رهبری انصارالله در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد این نیروها که هدف یک عملیات نظامی بین المللی به رهبری عربستان در یمن قرار گرفته اند، مصمم هستند با همه ابزار موجود، مقابله به مثل کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از صنعا، وی گفت: «این اعلام جنگ علیه مردم یمن است، ما با آنهایی که با ما می جنگند، مبارزه خواهیم کرد».
این مقام افزود عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس به علت انجام عملیات نظامی، پشیمان خواهند شد.

وی اعلام کرد: «آنها حمله کردند، آنها این را آغاز کردند، پس آنها در برابر مردم و خداوند به علت پیامدهای (این عملیات) پاسخگو خواهند بود. این حمله، مایه شگفتی ما است و ما با همه ابرازی که در اختیار ما است، به آن واکنش نشان خواهیم داد».
پیش از این، براساس گزارش ها، البخیتی درباره وقوع یک «جنگ گسترده» که ممکن است در پی «تجاوز» عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس، در یمن آغاز شود، هشدار داد.

عربستان سعودی، همراه با اعضای شورای همکاری خلیج فارس و چند کشور دیگر، شب چهارشنبه به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی) یمن، عملیاتی نظامی را علیه حوثی ها آغاز کردند.
بنابر اعلام کاخ سفید، این عملیات با حمایت واشنگتن انجام می شود هر چند که آمریکا در اقدام نظامی مستقیم در یمن مشارکت ندارد.
هادی و دولت یمن در ماه ژانویه، در پی حمله ای به کاخ ریاست جمهوری در صنعا پایتخت این کشور، توسط حوثی ها مجبور به استعفا شدند.
هادی پس از آن اقامتگاه خود را در صنعا ترک کرد ولی مکان دقیق وی در حال حاضر نامعلوم است به طوری برخی از گزارش ها حاکی از آنست که وی در عدن است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    2 1
    جدیدآ جنگنده ها چتربازم حمل میکنن ... آخر زمون شده :