اطلاعات جعبه سیاه ایرباس A320 قابل استخراج است/ انفجاری در کار نیست

محققان فرانسوی می گویند که اطلاعات قابل استفاده ای از دستگاه ضبط صدای پرواز خطوط جرمن وینگز استخراج شده اما تاکنون سرنخی در مورد علت حادثه به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هواپیما با سرعت بسیار زیاد در کوه های آلپ سقوط کرد که نشان می دهد در جریان پرواز انفجاری روی نداده بود.

این پرواز روز سه شنبه از بارسلون اسپانیا به دوسلدورف آلمان می رفت که دچار سانحه شد. هواپیما پیش از برخورد به زمین برای هشت دقیقه درحال کاهش ارتفاع بود.


رمی جوتی، مدیر سازمان تحقیقات هوانوردی فرانسه، گفت که صداها و اصواتی در دستگاه ضبط صدای کابین خلبان وجود دارد اما هنوز نمی توان به نتایج قطعی رسید.

او گفت امیدوار است که تحقیقات ظرف چند روز تصویری کلی ترسیم کند اما تحلیل کامل داده ها می تواند هفته ها یا حتی ماه ها وقت ببرد.

پیشتر گزارش هایی بود دایر بر اینکه دومین جعبه سیاه - دستگاه ضبط داده های پرواز - پیدا شده است. اما آقای جوتی گفت این درست نیست.

جوتی گفت که آخرین تماس هواپیما با برج مراقبت یک تماس عادی بود و طی آن خلبان ها دستورها برای ادامه مسیر پروازی را تایید کردند. یک دقیقه پس از این تماس بود که کاهش شدید ارتفاع هواپیما شروع شد.

 جوتی گفت که مسئولان کنترل پرواز شاهد روند کاهش ارتفاع هواپیما بودند و سعی کردند دوباره با خلبان ها تماس بگیرند اما موفق نشدند. او احتمال انفجار در جریان پرواز را رد کرد و گفت که هواپیما تا آخرین لحظه بی آسیب مانده بود.


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یکی از محققان ارشد که نخواست نامش فاش شود نوشته است که اطلاعات جعبه سیاه نشان می دهد که یکی از خلبان ها درست پیش از آغاز روند سقوط، کابین را ترک کرده ولی به خاطر قفل شدن در کابین، علیرغم تلاش زیاد موفق نشده بود به کابین برگردد.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =