اخبار ضد و نقیض از فرار منصور هادی/ تعیین جایزه برای دستگیری رئیس جمهور مستعفی

اخرین اخبار یمن حکایت از فرار منصور هادی و بسته شدن فرودگاه عدن دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،امروز نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به منزل عبد ربه منصور هادی در عدن یورش بردند. دقایقی قبل از رسیدن این افراد به خانه رئیس جمهور یمن، او از عدن گریخته بود. گفته می شود وی به جیبوتی گریخته است. البته افراد نزدیک به منصور هادی می گویند او هنوز هم در یمن است.

دستيار هادي مدعي حضور وي در شهر عدن شد

مروز نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به منزل عبد ربه منصور هادی در عدن یورش بردند. دقایقی قبل از رسیدن این افراد به خانه رئیس جمهور یمیکی از دستیاران ارشد عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن روز چهارشنبه ضمن تکذیب خبر فرار هادی اعلام کرد وی به یک مکان امن منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، این مقام اندکی پس از آن که یکی از منابع ریاست جمهوری اعلام کرد هادی با بالگرد از یمن خارج شده است گفت: «هادی به مکانی امن در شهر عدن منتقل شده است».
این درحالیست که شبه نظامیان حوثی با حمایت نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن به سرعت در حال پیشروی به سمت شهر عدن هستند و فرودگاه الاحد را در 50 کیلومتری شمال عدن به تصرف در آورده اند.
یک منبع نظامی نیز گفت: «اهالی عدن در یک مکان نظامی سلاح به دست گرفته اند تا در صورت رسیدن نیروهای مخالف دولت با آنها مقابله کنند». ن، او از عدن گریخته بود. گفته می شود وی به جیبوتی گریخته است. البته افراد نزدیک به منصور هادی می گویند او هنوز هم در یمن است.

جنبش انصارالله يمن براي دستگيري منصور هادي جايزه تعيين کرد  

جنبش انصار الله یمن اعلام کرد برای دستگیری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور که استعفای خود را پس گرفته و عدن در جنوب این کشور را به آشوب کشانده است، جایزه‌ای معادل 93 هزار دلار اعطا خواهد کرد.
به گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه العالم، یک منبع خبری وابسته به وزارت دفاع یمن که تحت کنترل انصار الله قرار دارد، اعلام کرد: برای دستگیری عبدربه منصور هادی، جایزه ای معادل 20 میلیون ریال یمنی (حدود 93 هزار دلار) تعیین شده است.
این در حالی است که برخی منابع نزدیک به هادی اعلام کرده بودند که وی تا صبح چهارشنبه همچنان در عدن حضور داشته است.
براساس برخی گزارش های خبری به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نزدیک بودن احتمال سقوط شهر عدن به دست نیروهای جنبش انصار الله با حمایت نیروهای علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن، عبدربه منصور هادی از این شهر فرار کرده و به جیبوتی گریخته است.
همچنین نیروهای انصار الله امروز چهارشنبه شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب را تنها اندکی پس از به دست گرفتن کنترل پایگاه هوایی العند به تصرف درآوردند.
همچنین یک منبع نظامی بلندپایه یمنی اعلام کرد: محمود الصبیحی، وزیر دفاع فراری یمن و سرتیپ ستاد فیصل رجب فرمانده لشکر 119 ارتش در استان لحج را دستگیر کردند.
این منبع اعلام کرد: نیروهای حوثی، صبیحی و رجب را به مکان نامشخصی منتقل کرده اند.
یادآور می شود محمود الصبیحی، هشتم مارس گذشته با فرار از صنعا به شهر عدن در جنوب یمن گریخته بود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =