رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی در سراسر کشور را به تلاش برای خدمت رسانی با نشاط و جهادی به مردم و احقاق حقوق مظلومان و مراجعان به دستگاه قضایی در سال 94 فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 94 که صبح امروز برگزار شد با تبریک فرارسیدن سال نو و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مقام معظم رهبری و مردم ایران، انس و علاقه ملت ایران و شیعیان به اهل بیت(ع) را موجب تقرب الهی دانست و با اشاره به اقامه عزای اهل بیت(ع) از سوی مردم مسلمان ایران گفت: قلب ملت شریف ایران آکنده از محبت به اهل بیت(ع) است و در ایام فاطمیه نیز که مقارن با سال نو بود؛ مردم مسلمان و محب اهل بیت(ع) در حد وسع و توان خود با برپایی مجالس عزاداری، ارادت خود به ساحت اهل بیت پیامبر(ص) و پایبندی به شعائر عظیم الهی را بار دیگر نشان دادند.

رئیس قوه قضاییه اقامه عزای اهل بیت(ع) و اشک ریختن بر مصائب آنان را یکی از راههای توسل و تقرب به درگاه الهی و موجب عنایت باریتعالی دانست و با اشاره به اینکه خداوند متعال «راحم العبرات» است افزود: ملت ما و شیعیان جهان از طریق محبت اهل بیت(ع) رحمت الهی را تحصیل می‌کنند و امیدواریم بیش از پیش با توسل به راه ائمه اطهار(ع) و ولایت آنان به قرب الهی واصل شویم و در سال جدید نیز برکات، نعمات الهی و توفیق و سربلندی نصیب ملت ولایتمدار ایران اسلامی شود.

عده‌ای به افتراق و جدایی مردم و مسئولان نظام دل بسته‌اند

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به «سخنان بسیار مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در آغاز سال 1394» و با تاکید بر «لزوم حفظ وحدت، همدلی و همزبانی ملت و دولت» گفت: خطاب مقام معظم رهبری به همه مسئولان در قوای سه گانه و همه مردم است که بتوانند با همدلی و همزبانی اهداف و مقاصد و برنامه‌های کشور را به پیش ببرند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در ابتدای هر سال براساس پیش‌بینی‌ها و درک شرایط و افق‌های پیش روی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است» اظهار کرد: سالها پیش مقام معظم رهبری اهمیت توجه به اقتصاد را متذکر شدند و امروز همگان دانستندکه اقتصاد به نقطه ضربتی برای دشمنان این نظام علیه مردم مقاوم کشورمان تبدیل شده است؛ اکنون نیز چه بسا عده‌ای به افتراق و جدایی مردم و مسئولان نظام دل بسته‌اند و می‌خواهند با دست گذاشتن روی برخی مسائل و دامن زدن به مشکلات اقتصادی و رخدادهای سیاسی، آن را به وسیله‌ای برای تفرقه تبدیل کنند که بحمدالله با تیزبینی مقام معظم رهبری و بصيرت ملت سرافراز ايران، این خواب و خیالها راه به جایی نخواهد برد.

رئیس دستگاه قضا همدلی و همزبانی مسئولان قضایی و تلاش آنان برای خدمت رسانی به مردم و احقاق حقوق مظلومان و دفع ظلم ظالمان را یکی از مهمترین راههای تحقق شعار همدلی و همزبانی در کشور دانست و گفت: امیدواریم امسال به سال تلاش و خدمت رسانی بیشتر به مردم به ویژه از سوی دستگاه قضایی تبدیل شود چرا که اقامه عدل و دفع ظلم ظالمان و احقاق حق مظلومان، عبادت و جهادی بزرگ است که بر عهده دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه، مسئولان عالی قضایی و همه مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سراسر کشور را به تلاش برای خدمت رسانی مضاعف به مردم و اصلاح امور و برطرف کردن کاستی‌ها فرا خواند و تاکید کرد: مسئولان قضایی خدمت به مردم را وسیله‌ای برای مجاهدت و عبادت بدانند و مطئمن باشند که تقویت اعتماد مردم به دستگاه قضایی و رفع مشکلات آنان موجب تقویت همدلی و همزبانی مردم و مسئولان است.

انتقاد سازنده، یکی از راههای تقویت همدلی و همزبانی

آیت الله آملی لاریجانی با اعلام اینکه «انتقاد سازنده و انعکاس مشفقانه کاستی‌ها و مشکلات یکی از راههای تقویت همدلی و همزبانی درکشور است» از آمادگی دستگاه قضایی برای شنیدن نقدهای سازنده خبر داد و تصریح کرد: انتقادهای درست و سازنده و مشفقانه به نفع مسئولان و دستگاه قضايي است. البته روشن است كه انتقاد مشفقانه غير از تخريب، توهين و افتراء است. تخريب دولت به معناي اعم آن كه شامل همه قواي حاكميتي مي‌شود، به نفع هيچكس نيست.

رئیس قوه قضاییه توصیه‌های مقام معظم رهبری را نقشه راه تمام مسئولان از جمله مسئولان قضایی به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در سال جدید توصیف کرد و گفت: امیدواریم با وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان از مسیر مشکلات و تنگناها عبور کنیم و به عدالت اقتصادی و قضایی که از آرزوهای مقام معظم رهبری است دست یابیم.

مردم ایران از تهدیدهای نظامی و تحریم‌ها نمی‌هراسند

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای و لزوم حمايت مردم در پیشبرد مقتدرانه این مذاکرات به برخی از کارشکنی‌های دشمنان و طرف‌های مذاکره کننده به ویژه آمریکایی‌ها و گره‌زدن این مذاکرات به مسائل دیگر از جمله مسائل حقوق بشری نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه هر گاه مذاکرات به نقطه حساس و امیدوار کننده‌ای به منظور دسترسی به توافق نهایی می رسد، گروه 1+5 به ویژه آمریکا مسائلی را مطرح می‌کنند که موجب دور شدن از مسیر توافق می‌شود و اکنون نیز با طرح ادعاهایی مبنی بر حمایت ایران از تروریسم و یا نقض حقوق بشر به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هستند؛ آن هم در حالی که خودشان از سردمداران نقض حقوق بشر و فشار، تهدید و جنگ و خونریزی علیه کشورهای دیگر در طول تاریخ از ویتنام و ژاپن گرفته تا فلسطین، عراق و افغانستان و بحرین و سوریه هستند.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: روشن است که کشورهای 1+5 با طرح چنین مسائلی درصدد باج گرفتن در مسیر مذاکرات هسته‌ای هستند اما گره زدن این مذاکرات به مسائل و بهانه‌های دیگر، گرچه روند مذاکرات و دسترسی به توافق را کند می‌کند و به عقب می اندازد؛ اما کشور و ملت ما و مسئولان مذاکره کننده با همدلی و همزبانی و حمایت و تیزبینی مقام معظم رهبری با طمأنیه و اقتدار، مذاکرات را پیش می برند، از تهدیدهای نظامی و تحریم‌ها نمی‌هراسند و پیروز نهایی این مذاکرات هستند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی در خصوص تشكيلات لازم برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جديد بحث و بررسی و بر لزوم فراهم کردن مقدمات و تمهیدات اجرای این قانون تاکید شد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه گزارشی از سفر اخیر خود به اندونزی و دیدار با زندانیان ایرانی در این کشور و بررسی مشکلات آنان ارائه کرد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز گزارشی درخصوص چگونگی خدمت رسانی به مردم از طریق گسترش خدمات الکترونیکی ارائه کرد.

همچنین معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص امضای تفاهم‌نامه باسازمان امور مالیاتی کشور و محدود کردن ارائه خدمات به بدهکاران مالیاتی و وصول بیش از بیست هزار میلیاردتومان از معوقات مالیاتی گزارشی ارائه کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405961

برچسب‌ها