شرکت لوفت‌هانزا می‌گوید دلیل خودداری خلبانان از پرواز در سه شهر آلمان احتمالا زمین گیر بودن چندساعته هواپیمای سقوط کرده به دلیل نقص بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحقیقات برای یافتن علل سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز، وابسته به لوفت‌هانزا ادامه دارد.

در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی جرمن‌وینگز، وابسته به لوفت‌هانزا با بیش از ۱۵۰ کشته خلبانان و خدمه شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز در شهرهای دوسلدورف، اشتوتگارت و برلین از پرواز با هواپیماهای ایرباس خودداری کردند. بحث بر سر دلایل سقوط این هواپیما در آلمان ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که "اشپیگل آنلاین" بدست آورده هواپیمای جرمن​وینگز یک روز قبل از پرواز یعنی روز دوشنبه (۲۳ مارس) ساعت​ها زمین​گیر بوده است. شرکت هواپیمایی آلمانی جرمن​ وینگز از جمله شرکت‌هایی است که بلیط‌های ارزان قیمت می‌فروشد.

اشپیگل آنلاین همچنین می​نویسد شرکت لوفت​ هانزا روزهای سخت و دشواری پیش روی دارد. اشپیگل با استناد به اظهارات مسافران خبر می​دهد که در فرودگاه دوسلدورف که قرار بود هواپیمای سقوط کرده بر زمین بنشیند هواپیماهای ایرباس جرمن​وینگز و لوفت​هانزا روز سه‌شنبه (۲۴ مارس) پرواز نکرده​ اند.

در تابلوی اعلانات فرودگاه نیز لغو پرواز هواپیماهای جرمن​ وینگز و لوفت​ هانزا اعلام شده است. این در حالی است که هواپیماها در جایگاهی که مسافرین سوار می​شوند آماده پذیرش مسافرین بوده ​اند.

اشپیگل آنلاین در گزارش خود آورده است که در مقابل دفاتر اطلاعات، مراجعه‌کنندگان صفی طولانی تشکیل دادند. در تابلوی اعلانات فرودگاه لغو پرواز به مادرید و استکهلم نیز اعلام شده بود. در فرودگاه اشتوتگارت هم پروازهای جرمن​ وینگز از جمله پرواز برلین به لندن لغو شد.
سخنگوی لوفت​ هانزا به اشپیگل آنلاین گفته است که خدمه هواپیما به دلایل و انگیزه شخصی نتوانستند کاربکنند و معلوم نیست این اتفاق به دلیل نگرانی آنها بوده و یا اینکه دلایل دیگری داشته است.

شرکت لوفت​ هانزا تائید کرده است که دلایل خودداری خلبانان از پرواز احتمالا این موضوع بوده که هواپیمای سقوط‌کرده دیروز ساعت​ها به دلایل اشکالات فنی زمین​گیر بوده است. سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت​هانزا اما تائید کرده است که اشکالات فنی هواپیما کاملا برطرف شده و این هواپیما از ساعت ۱۰ صبح به پرواز عادی خود ادامه داده است.

منبع : دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    61 8
    چه سوسول ما اینجا کلی سقوط داریم نه هواپیمایی نه مردم به رو خودشون نمیارند.اگه چند صد ساعت تاخیر داشته باشند چکار میکنند
  • فرقی نداره A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    60 5
    این سوسول بازیا چیه؟ حالا خوبه فقط یه هواپیما سقوط کرده اینقدر شلوغش میکنن تو ایران خلبان و مسافر با علم به سقوط میشینن تو هواپیما تازه ساندویچ و آبمیوه شون و با طیب خاطر میخورن و سقوط میکنن خم به ابرو نمیارن...
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    52 0
    وقتی هواپیما سوار می شم و به مقصد می رسم. احساس می کنم خدا عمر دوباره به من داده و از این بابت شکرگزار هستم
  • حمید A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    1 0
    سقف عمر هواپیمای انان تا بیست و پنج ساله عمر هواپیماهای ما از بیست و پنج سال شروع میشه تا زمان سقوط
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    5 2
    من با الاغ مسافرت برم با هواپیما نمیرم ... واسه همین نتوستم جزء فرار مغزها باشم