ایسنا نوشت:

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، عربستان سعودی تجهیزات نظامی سنگین از جمله توپخانه‌هایش را به مناطق نزدیک مرز یمن انتقال داده است و همین امر خطر ورود عربستان را به درگیری‌های یمن افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسئول آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی تجهیزات نظامی سنگین خود را به نزدیکی مرزها با یمن انتقال داده است و این اتفاق پس از آن رخ داد که حوثی‌ها که ماه سپتامبر کنترل صنعا را بدست گرفته بودند، طی روزهای اخیر کنترل شهر تغز را نیز بدست آوردند. نیروهای انصارالله (حوثی‌ها) در حال نزدیک شدن به یک پایگاه جدید تحت کنترل نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در جنوب این کشور هستند.

خودروهای زرهی و توپخانه‌های نیروهای مسلح عربستان بنا به گفته دو تن از مقام‌های آمریکایی می‌تواند جنبه دفاعی داشته باشد. دو تن دیگر از مقام‌های آمریکایی نیز گفتند که این اقدام احتمالا ماهیت دفاعی دارد. با این حال یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا تحرکات نظامی عربستان در مرز یمن را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت که ریاض برای دفاع از منصور هادی خود را آماده حملات هوایی می‌کند و این در صورتی است که نیروهای انصاراه به پناهنگاه وی در عدن حمله کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =