حبیب رضایی هم با پیوستن به برنامه «سین هشتم، سرپناه» جوایز سینمایی خود را برای حمایت از ایجاد سرپناه برای بی خانمان های تهران اهدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این هنرمند سینما و تئاترکه این روزها درمجموعه نوروزی «کلاه قرمزی» مشغول به کار است با نگارش  یادداشتی صمیمانه ، در فاصله دوبرداشت از كار، دلایل حضور خود را در این حرکت خودجوش که توسط هنرمندان راه اندازی شده، بیان کرده است.

حبیب رضایی ، در اين نوشتار اورده است:

«برای ما اهل نمایش، دیده شدن و درعین حال در مقاطعی از مسیر حرفه ای مان ، برگزیده شدن و جایزه گرفتن، اتفاقی بسیار مهمي است که گاه به نقطه عطفی در مسیر حرفه ای مان تبدیل می شود. بنابراین، جایزه برای ما فقط یک تشویق ساده نیست ، بلکه نشانه هایی است که یادآوری می کندتا کجای مسیر را درست رفته ایم و تعبیری است برای رویاهایی که در تمام طول مسیر هنری مان برای برگزیده شدن داشته ایم . با این دیدگاه جایزه ها برای ما،تاييد روياهايمان است.

اما صاحب این قلم با خود فکر می کند در شرایطی که بسيارند كساني كه، از داشتن اولین  حق مسلم زندگی یعنی برخورداری از سرپناه، محروم مانده اند،چقدر درداور و  دور و بي رنگ است اينكه مثلا دغدغه اين را داشته باشيم كه جایزه ها را در کدام قفسه یا کمد یا اتاق نگهداری کنيم . چراکه از ازل تا ابد ، داشتن سرپناه جزو ملزومات اوليه واساسي  زندگی هر موجود زنده بوده است،و خواهد بود. اما در این زمانه لاكردار انسان هایی زيادي هستند که  نمی دانند.... در کجای این شب تیره،و به كدامين ديواربي مدعي،  سر پر سودا و دل پر دردشان را  تکیه دهند. آنان که در آرزوی دو وجب سقف هستند تا بتوانند بی ترس از لرزيدن یا بدون نگرانی از سوختن، از بارش باران و برف، طروات و از تابش آفتاب، نور و گرما بگيرند

 انسان هایی که  قطعابرای انسان بودنشان-لااقل- حق دارند جایی داشته باشند،كه انرا خانه بنامند فارغ از هر مساحت و وسعتی .؛ جایی که دستهایشان، بی سوز سرما دعاهای گرمشان را به آسمان بسپارد .

آنها حق دارند جایی برای پناه گرفتن داشته باشند. اگر آغوشی برای دل ندارند،دست كم پناهی برای سر داشته باشند.

(سرپناه بیش از هر چیزی در این جهان حق مسلم آنهاست.  )

امیدوارم نشان هاو تشويق هاييکه برای من به اندازه همه عمر صرف شده، می ارزد، به اندازه آجری این حق مسلم را به محروم ماندگان از آن، بازگرداند.

هم وطن نبینيم  بی سرپناه باشید،كه هم سايه شدن با شما ، جایزه ما  است....همين.»

۵۷۲۴۴

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    8 1
    تمام کارهای خوب را میتوان در قالب زیبا تری انجام داد چرا باید هفت سین که همیشه بوده را به هشت یا نه سین تغییر بدیم فکر کنم راه خوبی برای تغییر فرهنگ باستانی نباشه وکلا بدانید فرهنگ باستانی ما تغییر نا پذیره کار کار زیبایی است اما با یک اسم دیگر هم امکان پذیره
    • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
      1 2
      موافقم