خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

فرانس24 در گزارشی اعلام کرد واشنگتن بار دیگر لحن خود را علیه اسرائیل تندتر کرد و خواستار تعهد اسرائیل درباره راه حل دو کشور در سرزمین های اشغالی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، این موضع گیری تند کاخ سفید به دنبال سخنرانی تازه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صورت می گیرد.
ژولین شیدا، گزارشگر فرانس بیست و چهار در گزارشی اعلام کرد نتانیاهو که هنوز به عنوان نخست وزیر منصوب نشده است، به همین زودی ایفای نقشی آتش افروزانه را آغاز کرده است. نتانیاهو برای جلب توجه کسانی که هنوز مردد هستند، اظهارات تکان دهنده ای ابراز و به ویژه اقلیت عرب اسرائیلی را به منزله خطری برای راست گراهای اسرائیل توصیف کرده است. در برابر اعضای نمایندگان این جامعه از این سخنان خود ابراز تاسف و اعلام می کند، من می دانم که اظهارات هفته گذشته من ممکن است برخی از شهروندان اسرائیلی به ویژه اعضای جامعه عرب را آزرده کرده باشد. من از آنها عذرخواهی می کنم. نماینده فهرست جامعه متحد عرب اقدام سیاسی کاری نتانیاهو را محکوم و اعلام کرد عذر خواهی نتانیاهو صادقانه نیست. وی گفت او به طور مستقیم با رهبران جامعه عرب گفتگو نکرده است. اگر وی عذر خواهی می کند، به علت انتقادهای بین المللی به ویژه انتقادهای آمریکا است. آیا این عذر خواهی حرف است یا عمل؟ ما عذر خواهی واقعی وی را خواستاریم. دیگر سخنان مسئله ساز نتانیاهو، مخالفت وی با تشکیل کشور مستقل فلسطین در دوره نخست وزیری وی است. نتانیاهو بعدا درباره این سخنان خود تجدید نظر کرد اما نه به اندازه ای که متحد خود، آمریکا را آرام سازد. از یک هفته پیش تاکنون، واشنگتن هشدارهای خود را افزایش داده و دنیس مک دونا، رئیس دفتر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد چنین اظهارات متناقضی تعهد وی را درباره راه حل دو کشور مستقل زیر سوال می برد. وی افزود نمی توان وانمود کرد که چنین عقایدی هرگز اعلام نشده است. اشغالگری که از پنجاه سال پیش تاکنون در جریان است، باید متوقف شود. 67 نماینده راستگرا و راستگرای افراطی اسرائیل از رهبر حزب لیکود برای تشکیل دولت حمایت می کنند. نتانیاهو باید بین این اکثریت محافظه کار و جامعه بین المللی که به نظر می رسد صبرش به پایان رسیده است، آشتی دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =