4 فروردین 89 دو نماینده ایران، ذوب آهن و مس کرمان در لیگ قهرمانان آسیا حریفان خود را شکست دادند.

زاوش محمدی/ روز های آغازین فروردین هر سال بازی های مهمی در آسیا برگزار می شود.از مقدماتی جام جهانی گرفته تا بازی های لیگ قهرمانان آسیا که تیم های ایرانی هم در این بازی ها حضور دارند.فروردین سال 89 ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4 نماینده داشت.استقلال،ذوب آهن،سپاهان و مس کرمان نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودند. از گروه دوم این بازی ها ذوب آهن اصفهان با تیم های بنیاد کار ازبکستان،الاتحاد عربستان و الوحده امارات همگروه بود.

در 4 فروردین 89 در روز دوم این رقابت ها ذوب آهن ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف بنیادکار ازبکستان رفت.در این بازی ذوب آهن با گل های سید محمد حسینی در دقیقه 38 ، محمد قاضی در دقیقه 54 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 78 به پیروزی سه بر صفر رسید.

نکته جالب این بازی حضور فیلیپ اسکولاری مربی سرشناس برزیلی روی نیمکت بنیاد کار و ریوالدوی معروف در ترکیب بنیادکار بود.در این بازی دو تیم در نیمه اول بازی محتاطانه ای از خود به نمایش گذاشتند،اما این ذوب آهن بود که از تک موقعیت خود در نیمه اول استفاده کرد و با پیروزی راهی رختکن شد.با شروع نیمه دوم فشار ذوبی ها روی دروازه بنیادکار افزایش پیدا کرد که اگر با دقت بیشتر بازیکنان ذوب آهن همراه بود بازی با نتیجه ای فراتر از 3-0 به پایان می رسید.

تیم ذوب آهن در مرحله گروهی با 13 امتیاز و بالاتر از بنیادکار و الاتحاد عربستان راهی مرحله بعد شد و با شکست دادن تیم های مس کرمان،پوهانگ استیلرز و الهلال عربستان راهی فینال این بازی ها شد و در ایستگاه پایانی با نتیجه 3 بر 1 مغلوب سئونگنام ایلهوا کره جنوبی شد و به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.ذوب آهن آخرین تیم ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

در همین روز (4 فروردین) دیگر نماینده ایران،مس کرمان در قطر مقابل السد قطر 4 بر 1 مغلوب شد.تک گل مس را ادینیهو به ثمر رساند.در گروه D این رقابت ها مس کرمان با تیم های،الهلال عربستان،السد قطر و الاهلی امارات همگروه بود.ذوب آهن در این رقابت ها به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد و با تیم اول گروه B (ذوب آهن) روبرو شد.در بازی دو تیم ایرانی این ذوب آهنی ها بودند که بهتر عمل کردند و 1 بر صفر مس را شکست دادند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =