خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

جاسوس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) منفجر کردن دو مسجد شیعیان و زیدی‌ها را در صنعا به منفجر کردن بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرای عراق تشبیه کرد.
پل کروک شینک درباره هدف شبکه تروریستی داعش از منفجر کردن مسجدهای بدر و حشحوش یعنی آتش افروزی بین سنی‌ها و شیعیان هشدار داد و گفت اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد تروریستها برای حمله در اروپا برنامه ریزی می کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق ، کروک شینک که اکنون به عنوان پژوهشگر امنیتی و تحلیلگر امور مبارزه با تروریسم فعالیت می کند گفت:« داعش فقط مسئولیت یک عملیات را در یمن به عهده گرفته بود و دیروز نیز مسئولیت حملات صنعا را به عهده گرفت. این نشان می دهد حضور داعش در یمن کاملا تازه است . صرف نظر از ماهیت عاملان ، این حمله کاملا حساب شده بود.»
کروک شینک افزود:« گمان می کنم منفجر کردن این دو مسجد در صنعا آن هم در زمان ادای نماز جمعه یک عملیات تروریستی راهبردی بود و به حمله به بارگاه دو امام در سامرا به شدت شباهت داشت که القاعده به فرماندهی ابو مصعب زرقاوی در سال 2006 میلادی مرتکب شد. زرقاوی تلاش می کرد شیعیان را تحریک کند تا آنها را به پاسخ دو چندان به سنی‌ها سوق دهد و باعث شود سنی‌ها نیز در کنار القاعده سلاح به دست شوند.»
کروک شینک گفت:« خطر متوجه اروپاست. هشدارهای فرانسه درباره خطر بی سابقه تروریسم علیه اروپا یک هشدار جسورانه است. مسئله دیگر مسئله امکان وقوع حمله نیست بلکه اکنون صحبت از زمان حمله است. ضربه تروریستی به اروپا در انتظار وقت است. من از مسئولان اروپایی اطلاعاتی در اختیار دارم که نشان می دهد داعش در حال طراحی برای حمله در اروپاست.»

26145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =