مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کتاب خاطرات خود تاکید کرد: تصور تسلیم شدن ایران در خصوص برنامه هسته ای یک افسانه بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، در کتاب «عصر فریب » که مجموعه خاطرات وی در دوران مسئولیتش است با اشاره به تحریم های ایران در دوران ریاست جمهوری جورج بوش نوشت:از نظر تندروهای دولت بوش ،حتی تصور مشارکت با ایران هم حاکی از یک سازش اخلاقی بود؛هدف نهایی آنها تغییر رژیم بود.
وی با اشاره به جنگ عراق و ناموفق بودن گزینه حمله نظامی به ایران، می نویسد:دولت بوش سیاست تحریم و انزوای ایران را که هدفش به زانو درآوردن ایران تحت فشارها،بویژه در موضوع اتمی بود.
البرادعی با بیان اینکه تحریم ها به کار گرفته شده بودند تا نارضایتی جامعه بین الملل را نشان دهند، افزود:اما به نظر من نتوانستند مشکل را حل کنند و تصور تسلیم شدن ایران یک افسانه بود چون این ایده در بلت وی نقش خوبی بازی می کرد، اما در واقعیت چنین نبود.
البرادعی می افزاید: با وجود این، تندروهای آمریکایی تلاش کردند تمام اقدام های اروپایی ها را برای آغاز مججد گفت وگو با ایران تضعیف کنند.بویژه زمانی که صحبت از غنی سازی اورانیوم در میان بود.هر وقت به نظر می رسید شرایط برای پیشرفت عالی باشد،آمریکایی ها راهی برای مسدود کردن آن پیدا می کردند.
/212 212

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =