۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس روز سه شنبه در دوحه، برای سومین بار از سال 2008 تا کنون ، با جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا دیدار می کند.
به نوشته روزنامه قطری الشرق ، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا روز سه شنبه آینده در دوحه با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این منابع اعلام کردند: مهمترین مسائلی که مشعل و جیمی کارتر در این دیدار بررسی می کنند، راههای لغو محاصره خفه کننده نوار غزه و همچنین بازسازی مناطق ویران شده در جریان تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به این باریکه است.
بر پایه این گزارش، علاوه بر این، میزان پایبندی حماس ورژیم اشغالگر(صهیونیستی) به مفاد توافقنامه اخیر آتش بس میان دو طرف از محورهای دیگر این دیدار خواهد بود.
به نوشته الشرق، این منابع گفتند: در این دیدار، آینده مساله فلسطین و تحولات آن در سایه پیروزی بنیامین نتانیاهو برای باقی ماندن در پست نخست وزیری رژیم اشغالگر برای یک دوره دیگر و اظهارتش در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین، بررسی خواهد شد.
این سومین دیدار میان مشعل و جیمی کارتر است چرا که دو طرف قبل از این دوبار با هم دیدار کردند؛ نخستین بار در آوریل سال دو هزار و هشت در دمشق پایتخت سوریه و دیدار دوم در ماه مه سال دو هزار و دوازده در قاهره پایتخت مصر.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =