ایرنا نوشت:

مشاوران تد کروز سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس از قصد او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، قرار است کروز در مراسمی در دانشگاه لیبرتی ویرجینیا فردا (دوشنبه) این موضوع را رسما اعلام کند.

با وجود شایعات مطرح شده درباره شرکت شخصیت های جمهوری خواه از جمله جب بوش برادر و پسر جرج بوش پدر و جرج بوش پسر روسای جمهوری پیشین این کشور، اما تد کروز سناتور 44ساله آمریکایی اولین جمهوری خواهی است که رسما طرح های خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گفته تعدادی از مشاوران کروز، وی قصد دارد بین 40 تا 50 میلیون دلار برای مبارزه انتخاباتی خود جمع آوری کند و به حمایت تی پارتی (گروهی از جمهوری خواهان) نیاز دارد که در سال 2012 با کمک های آنها توانست به مجلس سنا راه یابد.

کروز ماه قبل نیز در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران گفته بود که به نظر می رسد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، انتخابات شلوغی باشد.

راند پال و مارکو روبیو دیگر سناتورهای جمهوری خواه همچنین کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی، تلویحا از عزم خود برای شرکت در انتخابات خبر داده اند.

تد کروز از منتقدان سرسخت دولت اوباما و متحدانش به شمار می آید و از مدت ها قبل تیغ برنده انتقاد خود را به سوی نامزدهای احتمالی انتخابات از حزب دموکرات از جمله هیلاری کلینتون نشانه رفته و او را تبلور فساد در واشنگتن دانسته است.

مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا 8 نوامبر 2016 (آبان 1395) برگزار می شود. فرد منتخب که پنجاه و هشتمین رییس جمهوری این کشور است، از روز 20 ژانویه سال 2017 مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =