۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

ایرنا نوشت:

  گروه تروریستی داعش نام و عکس 100 نفر را که ادعا کرده است سربازان آمریکایی هستند به همراه آدرس آنها در اینترنت منتشر کرد و از پیروان خود در آن کشور خواست تا این افراد را به قتل برسانند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه اعلام کرد که بعد از انتشار اطلاعات مذکور در اینترنت در حال تحقیق در این باره است. یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: نمی توانم درباره صحت این اطلاعات انتشاری اطمینان حاصل کنم اما در حال تحقیق هستیم.

یک گروه که نام «بخش نفوذ سایبری داعش» بر خود نهاده است به زبان انگلیسی در برخی سایت های اینترنتی مدعی شد که به کارت های شناسایی، پرونده ها و پیام های اینترنتی نظامیان آمریکایی دست یافته و اطلاعات 100 عضو ارتش آمریکا را منتشر کرده است تا مجریان «حملات انفرادی» بتوانند این افراد را به قتل برسانند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت به نظر نمی رسد که دستیابی به این اطلاعات از طریق نفوذ به آرشیوهای دولت آمریکا باشد زیرا یک مسئول وزارت دفاع آمریکا گفته است دستیابی به اکثر اطلاعات به دست آمده در مراکز ثبت عمومی، موتورهای جستجوی آدرس محل سکونت و وسایل ارتباط جمعی ممکن است.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که فهرست تهیه شده به دست داعش از اطلاعات و گزارش های رسانه ای استخراج شده است.

گروه تروریستی داعش که در چند ماهه اخیر علاوه بر مسلمانان، مسیحیان و برخی اقلیت های مذهبی را نیز مورد تهاجم و کشتار قرار داده است، پیام خود را در اینترنت با عبارت «به کفار، مسیحیان و صلیبی ها» مشخص کرده است. همچنین درجات نظامی برخی از افراد در پیام قید شده است.

این خبر با تمرکز بر نظامیان آمریکایی در حالی منتشر شد که هفته گذشته، یک عضو سابق نیروی هوایی آمریکا به تلاش برای پیوستن به داعش و کمک مادی به این گروه تروریستی متهم و بازداشت شد.

به گزارش بی.بی.سی، دادستان آمریکا مدعی شد که «تایراد نیتان وبستر پیو» 47 ساله، اهل شهر نپتون نیوجرسی سعی داشت برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کند.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: او پس از ترک ارتش، همین تخصص را در چند شرکت در آمریکا و خاورمیانه به کار گرفت.

دادستان ها در اسناد دادگاه مدعی شده اند که او، دهم ژانویه با پروازی از مصر به ترکیه رفت. او حدود یک سال در مصر زندگی کرده بود.

مقام های آمریکایی مدعی شده اند، نامه ای را در لپ تاپ او که خطاب به همسرش نوشته بود پیدا کردند که در آن، از آرزوی خود برای «دفاع از کشورهای اسلامی» حرف زده است؛ آنها همچنین بیش از 100 ویدئوی تبلیغاتی و نقشه ای از گذرگاه های میان ترکیه و سوریه یافتند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =