ایسنا نوشت:

رییس شورای راهبردی روابط خارجی که در مسکو به سر می‌برد روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: همکاری‌های ایران و روسیه در حل مسایل منطقه‌ای امری طبیعی است و دو کشور برای آن اهمیت فراوان قائلند.

سید کمال خرازی گفت: ایران و روسیه دو کشور همسایه هستند و در بسیاری از مناطق از جمله مناطق مجاور خود منافع مشترک دارند. به همین دلیل همکاری دو کشور در حل مسایل منطقه قفقاز امری طبیعی است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با اشاره به مناقشه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: برای حل این مناقشه باید تلاش کرد و اقدامات منطقه ای می تواند در حل و فصل این مناقشه سودمند و موثر باشد.

خرازی گفت: با توجه به توانمندی های بزرگ ایران و روسیه برای حل مسایل منطقه ای، اقدامات دو کشور می تواند به حل مناقشه قره باغ کمک کند.

او در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: ایران و گروه 1+5 در جریان مذاکرات موفق شدند بسیاری از موارد اختلافی را حل کنند و با توجه به این که مذاکرات بطور فشرده جریان دارد امید واقعی برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات به وجود آمده است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که از سه روز پیش در مسکو به سر می برد با ایگور ایوانف وزیر اسبق امور خارجه و دبیر پیشین شورای امنیت فدراسیون روسیه و همچنین آندری فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهور روسیه دیدار نمود.

در دیدار با ایگور ایوانف که با حضور سنایی، سفیر ایران در مسکو صورت گرفت ایوانوف که در حال حاضر رئیس شورای روابط بین الملل روسیه است به کارکردهای این نهاد در جهت کمک به تدوین مواضع روسیه درخصوص مسائل بین المللی و ارتباط بین نهادهای مطالعاتی پرداخت و از جمله به برگزاری موففیت آمیز « کنفرانس توسعه مشارکت راهبردی ایران و روسیه » در آذرماه 1394 اشاره نمود.

او در این گفت‌وگو برای برگزاری دور دوم این نشست در تهران و سفر مجدد به کشورمان اظهار علاقه مندی نمود.

آندری فورسنکو نیز در دیدار با دکتر خرازی که به ضیافت شام از سوی دکتر سنایی و در محل سفارت صورت گرفت ، از سفر خود به تهران طی هفته های آینده خبر داد و گفت : این سفر به دعوت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری اسلامی ایران انجام می پذیرد و در این سفر گروهی از شخصیت های علمی و دانشگاهی روسیه من را همراهی خواهند نمود.

خرازی با استقبال از انجام این سفر ، خواستار انجام هماهنگی های لازم برای شرکت محققان و دانشمندان روسیه « در ششمین کنگره علوم شناختی » که در اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، شد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =