نسیم آنلاین نوشت:

ربیعی گفت: رفاه مهمترین محور برنامه‌های دولت در سال ۹۴ است. وزیر تعاون به افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: هرچند درصد رشد حقوق کارگران از میزان تورم جامعه پیشی گرفته است اما برای پربار کردن سفره کارگران همچنان باید کار کرد.

علی ربیعی که سال جدید را در میان کارگران شرکت نفت ایرانول آغاز کرد ضمن تبریک سال نو به جامعه کارگری گفت: دولت با اجرای برنامه های رفاهی خود بتواند سال 94 را برای مردم بهتر از سال 93 رقم بزند .
او ایجاد مسکن ویژه کارگران و بازنشستگان را یکی از برنامه های رفاهی دولت در سال 94 دانست و گفت : براساس تفاهم نامه ای که میان وزارتخانه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی امضا شده است طرح خانه دارکردن این گروه عظیم از جمعیت کشور با جدیت دنبال می شود.

ربیعی از طرح بهبودی خدمات تامین اجتماعی کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: جهت گیری دولت در این برنامه حذف دفترچه های بیمه شدگان است.

او با بیان اینکه سال 94 سال تولید و اشتغال است برلزوم تحرک هرچه بیشتر در این بخشها تاکید کرد و گفت : دولت علاوه بر اجرای سیاست های حمایتی برای سرمایه گذاریهای کلان ، موضوع اشتغال را نیز در واحدهای خرد و کوچک با جدیت دنبال می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجموع اعتبارات مربوط به ایجاد اشتغال در کشور را 4 هزار میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تحرک در این حوزه بخش قابل توجهی از بیکاران نیز جذب بازار کار شوند .

ربیعی ایجاد 800 هزار شغل در سال 94 را جهت گیری اصلی برنامه های دولت در این حوزه دانست و گفت : برای دست یابی به این هدف باید سایر عرصه های اقتصادی کشور نیز رشد کنند .

او به افزایش 17 درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال 94 اشاره کرد و گفت: هرچند درصد رشد حقوق کارگران از میزان تورم جامعه پیشی گرفته است اما برای پربار کردن سفره کارگران همچنان باید کار کرد .

ربیعی در پاسخ به سوال کارگران شرکت ایرانول درباره امنیت شغلی کارگران گفت : وزارت کار با دقت فعالیت پیمانکاران را زیرنظر دارد تا از اخراج کارگران به بهانه های مختلف جلوگیری کند .

او استخدام کارگران با قراردادهای سفید امضا را کاملا غیرقانونی دانست و تاکید کرد : دولت با متخلفان در این خصوص برخورد می کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    3 0
    بزک نمیر بهار میاد کومبوزه و خیار میاد اضافه حقوق را چکار کردی که مسکن را انجام بدی؟
  • حسن IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    2 0
    فقط وعده
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    نرخ تورم درسال 93 کمتر از 17 بوده ؟ آقای ربیعی شما هم؟
  • هو شنگ انصا ری 4500648968 RO ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    با سلا م طبق فرما یش جنا ب اقای وزیر محتر م قرار بود یا رانه با ز نشستگا ن را قطع نکنند ولی یارانه مرا که ببا ز نشسته امو زش وپرورش میبا شم در شهر یور ما ه به دلیل اینکه دخترم پز شک است قطع کر ده اند حال اینکه دختر م رزید نت دانشگا ه علو م پز شکی کرمان میبا شد وحقو قی انچنا ن دریافت نمیکنددختر دیگر م با دا شتن مد رک کا ر شنا سی ا رشد بیکا ر است استد عا دارم دراین مو رد اقدام لا زم مبذ ول فر ما یید ممنو ن وسپا سگز ارم