مهر نوشت:

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، شعار سال را نشانه توجه رهبرانقلاب به اهمیت بازسازی فرهنگ سیاسی دانست، گفت: سال مواجهه با مشکلات بزرگ است؛ لذا هم‌دلی دولت و ملت، شرط رسیدن به اهداف است.

حسام الدین آشنا با اشاره به شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: یکی از مشکلاتی که به صورت تاریخی کشور ما را تهدید می‌کرد، مشکل فاصله میان دولت و ملت بوده است.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: فاصله‌ طولانی استبداد در کشور ما باعث شده که دولت‌ها معمولا بدون نظر ملت تصمیم بگیرند و فقط از ملت انتظار تبعیت داشتند.

او انقلاب اسلامی را انقلاب ایران پاسخ ملت ایران به رویکرد استبدادی دولت‌ها دانست و گفت: این انقلاب بزرگ نقش موثری در کاهش فاصله میان دولت و ملت داشت.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور، تاکید کرد: نقش رهبری حضرت امام(ره) باعث شد پیوند میان حاکمیت و ملت در چهره آن رهبر فرهمند، جلوه‌گر شود .

او با بیان اینکه ایام جنگ،‌ اوج پیوند میان حاکمیت و ملت بود، گفت: بدلیل وجود یک دشمن مشترک ملت و دولت کاملا احساس همدلی می کردند؛ اما متاسفانه سیاست‌هایی که بعد از سال ۶۸ اتخاذ شد، به اعتماد ملی و اعتبار دولت به مقدار زیادی لطمه زد و بازگشت اعتماد میان دولت و ملت و کاهش فاصله میان این دو، یکی از دستاوردهای سیاسی است که باید دنبال شود.

آشنا، پیام رهبری در آستانه سال نو را نشانه توجه ایشان به اهمیت بازسازی فرهنگ سیاسی در کشور دانست و گفت: سال جاری، سال مواجهه با مشکلات بزرگ ناشی از کاهش قیمت نفت و تلاش‌های بزرگ برای خروج از رکود تورمی و ورود به رونق پایدار است؛ لذا در این سیر معمولی، همزبانی دولت و ملت، شرط رسیدن به اهداف است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =