۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

ایسنا نوشت:

با گذشت بیش از دو هفته از آغاز عملیات نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری تکریت، بخش‌هایی از این شهر همچنان در دست داعش است و ارتش عراق تا رسیدن نیروهای متخصص به ناچار پیشروی را متوقف کرده است. همزمان عراقی‌ها خود را برای ساعت صفر در موصل آماده می‌کنند و اعلامیه‌هایی در این باره بر روی شهر ریخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، در حالی نیروهای عراقی متشکل از ارتش‌، نیروهای مردمی و عشایر منطقه در داخل و اطراف تکریت مستقر شده‌اند که داعش روز گذشته حمله‌ای غافلگیرانه به مواضع نیروهای مردمی در غرب این شهر انجام داد و تلفاتی را به آنها وارد کرد.

هم اکنون درگیری در برخی از مناطق شهر و قسمت‌هایی خصوصا در حومه غربی آن به صورت پراکنده ادامه دارد و ارتش عراق می‌گوید تا عملیات خنثی سازی بمب‌های کارگذاشته شده در این شهر به اتمام نرسد، نمی‌توان امنیت نیروهای عراقی حاضر در عملیات را تامین کرد.

داعش که مدت‌ها برای جنگ تکریت آماده شده بود، وجب به وجب این شهر را بمب‌گذاری کرده و این امر در روزهای آغازین حمله باعث وارد آمدن تلفاتی به نیروهای عراقی به ویژه نیروهای مردمی که تجربه کمتری در جنگ‌های شهری دارند، شده است.

همزمان وزیر دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی مقدمات حمله به موصل را فراهم کرده‌اند و شرایط هم اکنون برای حمله به این شهر محیا است.

روز گذشته هواپیماهای عراقی بروشورها و اعلامیه‌هایی را برفراز شهر موصل پخش کردند و در آن از نزدیک بودن ساعت صفر حمله خبر دادند. ارتش عراق از ساکنان موصل خواسته تا برای عملیاتی که از منظر دوطرف بسیار حیاتی است آماده باشند و سعی کنند از مناطق تمرکز داعش و تاسیسات نظامی آنها در داخل شهر دوری کنند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در این باره گفت: داعش در موصل موضع دفاعی گرفته و طرح آزاد سازی این شهر و دیگر مناطق استان نینوا که نقطه‌ای سرنوشت ساز در تاریخ عراق خواهد بود، تکمیل شده است.

ارتش عراق بیش از 250 هزار نظامی را برای آغاز جنگ موصل آماده کرده است و گفته می‌شود یگان‌هایی از پیشمرگ‌های کرد و صدها کارشناسان نظامی نیروهای ائتلاف نیز در این عملیات حضور فعال خواهند داشت و پشتیبانی هوایی ائتلاف و توپخانه‌ای عراق شکست داعش را تضمین کرده است.

شهر موصل مرکز استان نینوا سومین شهر بزرگ عراق و بزرگترین شهری است که داعش تاکنون توانسته کنترل آن را به طور کامل به دست گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 1
    بمب مجاورتی اگر باشد خیلی خطرناکه مثلا از نوعی که مثل دربازکنهای اتوماتیک فاصله و حضور افراد را شناسایی میکنند.