۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

خبرگزاری شین‌هوا از واشنگتن گزارش داد :
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر پایبندی آمریکا به سیاست راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پافشاری بر دیپلماسی هسته ای با ایران تاکید کرد.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد اوباما در گفتگویی تلفنی، به نتانیاهو انتخاب مجدد وی را در انتخابات پارلمانی اسرائیل تبریک گفت و « بر اهمیتی که آمریکا برای همکاری نظامی، اطلاعاتی و امنیتی نزدیکمان با اسرائیل قائل است، که مشارکت عمیق‌مان را نشان می دهد، تاکید کرد ».
اوباما بر تعهد آمریکا به راه حل دو کشور در روند صلح اسرائیل - فلسطینیان تاکید کرد. وی همچنین بر هدف دولت خود به مذاکره در خصوص یک توافق جامع بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه ایران تاکید کرد.
اوباما و نتانیاهو رابطه ای پرتنش طی سال ها داشته اند و زمانی که نتانیاهو تلاش کرد مذاکرات هسته ای با ایران را با سخنرانی در کنگره آمریکا در خصوص این مسئله تضعیف کند، مخالفت خود را با راه حل دو کشور ابراز و قصد خود را برای ساخت هزاران واحد مسکونی دیگر در شرق بیت المقدس بیان کرد، روابط بین دولت هایشان به پایین ترین سطح رسید.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه بار دیگر از روش ها و تدابیر نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و هشدار داد ممکن است برای واشنگتن « دشوار » باشد به مخالفت با قطعنامه ها در خصوص کشور فلسطینی در سازمان ملل متحد ادامه دهد.
کاخ سفید اعلام کرد اوباما و نتانیاهو در گفتگوی تلفنی خود موافقت کردند به رایزنی ها در خصوص روند صلح و دیگر مسائل منطقه ای ادامه دهند.
آمریکا و شرکایش در گروه پنج به علاوه یک -- انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان -- در حال برگزاری نشست هایی با ایران در شهر لوزان سوییس در دور جدید مذاکرات هستند. این دیدارها در حالی برگزار می شود که ضرب الاجل پایان این ماه برای دستیابی به چارچوب یک توافق نزدیک می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =