تنها چند ساعت به آغاز اردوی تیم ملی برای بازی اتریش و سوئد مانده اما هیچ یک از بازیکنان تیم ملی نمی دانند باید چه ساعتی در هتل باشند و اصلا آیا باید به هتل آزادی بروند؟! این در شرایطی است که سرمربی تهدید کرده بدون آزمون و جهانبخش به این اردو نمی رود و تیم ملی را همراهی نمی کند و از نظر او دیگر فدراسیون قراردادش با این مربی را لغو کرده است.

 

داریوش سعیدی:کارلوس کروش پایش را در یک کفش کرده و می گوید:«یا آزمون و جهانبخش با تیم ملی بزرگسالان به اردوی اروپا می آیند یا از نظر من قراردادم با فدراسیون ایران لغو است.» از سوی دیگر علی کفاشیان ، محمود اسلامیان ، علیرضا اسدی ، حبیب کاشانی ، کیومرث هاشمی و محمد خاکپور در سوی دیگر این دعوا می گویند بازی های تیم ملی امید مهمتر است و اصرار دارند این دو بازیکن رده سنی رده امید با امیدها باشند. کارلوس کروش که از دو ماه قبل گفته بود برای این اردو به دو بازیکن کم سن و سال تیمش احتیاج دارد او حالا بیشتر از قبل روی حرفش ایستاده و می گوید تا آخرین قطره خونش پای این حرف می ایستد. کارلوس که با دبیرکل جدید فدراسیون به اختلاف خورده است ، می گوید اسدی او را مربی موقت تیم خوانده و گفته هر وقت دلش بخواهد سرمربی تیم ملی را تغییر می دهد. پس سرمربی هم در سوی دیگر این دعوا دنبال بازی برنده است. می گوید باید این دعوا تمام شود. دعوایی که شاید با حضور فط یکی از آنها به پایان می رسد.

این بار مرغ کفاشیان هم یک پا دارد!

کارلوس می گوید گرفتن جهانبخش و آزمون از او یعنی زیر پا گذاشتن بندهای قرارداد با مربی پرتغالی. حرفی که کفاشیان قبولش ندارد. رئیس فدراسیون می گوید تشکیلات او تعیین می کند کدام رقابت مهم تر است و مربی باید آن خواسته را دنبال کند.

فدراسیون اگر نخواهد تیم را به مارکار بدهد یا باید به دنبال گزینه ای بگردد در که در پاسپورتش ویزای شینگن مدت دار داشته باشد یا به دنبال گزینه های پر تعدادی برود که تابعیت دوگانه گرفته اند و با تابعیت های دوم شان می توانند در این سفر تیم ملی را همراهی کنند. که البته در این صورت هم آن مربیان برای ورود به خاک اتریش از پاسپورت ایرانی شان استفاده نخواهند کرد! 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ کفاشیان بر حرفش اصرار دارد و همین حرف برای کارلوس گران تمام شده. این دو جلسه ای نصف و نیمه را روز چهارشنبه داشتند که به نتیجه ای نرسیدند. هر دو سر حرف های شان ماندند و حالا چند ساعت قبل از سفر تیم ملی ، باز هم روبروی هم می نشینند. کارلوس کروش به دستیارانش دوباره تاکید کرده کوتاه نمی آید حتی اگر به قیمت جدایی اش شود. کفاشیان هم باری دیگر قبل از جلسه نهایی با او تاکید کرده از حرفش بر نمی گردد و این دو بازیکن باید با امیدها باشند.

چه کسی غرامت می دهد؟

این یک دعوای دو سویه است. اگرچه کفاشیان می گوید خیالی برای اخراج کارلوس کروش ندارد و ندیده که مرد پرتغالی هم استعفاء بدهد اما او و دوستانش در فدراسیون به نبودن کارلوس هم فکر می کنند. اینکه شاید ته این دعوا به جدایی او ختم شود و اصلا به همین دلیل بود که رئیس خنده روی فوتبال چندی قبل درباره دعوای کارلوس و اسدی گفته بود:« این سناریویی است جدید که چند سکانس مختلف دارد.»

اگر تا قبل از ساعت 15 ، یعنی زمان دور هم جمع شدن همیشگی ملی پوشان در هتل آزادی ، کفاشیان و کروش به توافق نرسند ، سرمربی همان طور که گفته همراه تیم به این سفر نمی رود. سفری که پیشترهمه فکر می کردند مقطعی جدید است برای محاسبه احتمال تداوم کار او با تیم ملی . کروش اما می گوید ندادن جهانبخش و آزمون در کار مربیگری اش. او که برای فسخ قرارداد یک طرفه با ایران باید 500 هزار یورو غرامت بدهد ، می داند که اگر قرارداد از سوی طرف ایرانی لغو شود نه تنها غرامتی نمی دهد که فدراسیون ایران باید غرامتی یک و نیم دلاری به او بپردازد پس هر دو طرف در پس ذهن شان به این فکر می کنند که در صورت رسیدن به بن بست ، طرفی نباشند که غرامت می دهد.  کفاشیان و همکارانش استدلال شان این است که اصرار سرمربی به استفاده از بازیکنان تیم امید ، به نوعی دخالت در کار فدراسیون است و از سوی دیگر کارلوس به بندی از قراردادش استناد دارد که در آن آمده انتخاب بازیکنان برای تیم های ملی بر عهده اوست و کسی حق دخالت در امور فنی تیمش را ندارد. او این تصمیم کفاشیان را دخالت در کار فنی خود می داند و ندادن بازیکنان از سوی فدراسیون را مساوی با نقض بندهای قراردادش می داند.

کارلوس نرود چه می شود؟

اگرچه تعدادی از نزدیکان کفاشیان از شب گذشته به او راهکاری بینابینی را پیشنهاد دادند تا شاید دو طرف راضی شوند . راهکاری که بر اساسش سردار آزمون با تیم امید به میدان می رود و جهانبخش همراه بازرگسالان می شود_و یا البته برعکس_ و رئیس هم ترجیحش به رسیدن بر سر چنین توافقی است ، اما حالا کفاشیان این احتمال را هم نمی تواند رد کند که نرفتن کروش به سوئد او را با چالشی بزرگ مواجه می کند. اینکه اگر او و دستیارانش از تیم ملی جدا شوند ، برای فدراسیون در اعزام تیم ملی به دو بازی مهم 4 ساله گذشته مان چاره ای نمی ماند که از دستیاران ایرانی کارلوس استفاده کند. یعنی او باید مارکارآقاجانیان را در این دو بازی روی نیمکت تیم ملی بنشاند. مارکار که در 4 سال گذشته دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی بوده اما هیچ گاه تجربه مربیگری ملی ملی  و لیگ برتر ایران در مقام سرمربی را نداشته است. اگرچه پیشتر هم کفاشیان درباره منصور ابراهیم زاده و علی منصوریان این ریسک را کرده بود.

راهکار دیگر برای کفاشیان این است که یکی از مربیان دیگر تیم های ملی یا دپارتمان ها یا تیم های باشگاهی را به اتریش و سوئد بفرستند. البته با توجه به فاصله کوتاه تا بازی تیم ملی و مقدمات اداری گرفتن ویزای اضطراری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، فدراسیون اگر نخواهد تیم را به مارکار بدهد یا باید به دنبال گزینه ای بگردد در که در پاسپورتش ویزای شینگن مدت دار داشته باشد یا به دنبال گزینه های پر تعدادی برود که تابعیت دوگانه گرفته اند و با تابعیت های دوم شان می توانند در این سفر تیم ملی را همراهی کنند. که البته در این صورت هم آن مربیان برای ورود به خاک اتریش از پاسپورت ایرانی شان استفاده نخواهند کرد! 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجیدپرسپولیسی EU ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    85 24
    خوب دعوا برای چیه؟ جهانبخش رو بدن المپیک و ازمون رو ببرند تیم ملی بزرگسالان . بخدا قضیه بغرنجی نیست.مگه اینکه از همدیگه خسته شده باشند
    • آرــیـــا A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      34 12
      واقعا متاسفم که اقای وزیر هرکار میخواد میکنه... ما مردم چطور بگیم کیروش رو دوست داریم ؟؟؟؟؟ چرا اینقدر براتون سخته فهم و درکش؟
  • مارشال A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    امکان نداره تیم ملی امید به المپیک صعود کنه. بهتره پول بیت المالو هدر ندیم و این پولو صرف ورزشهای مدال اور کنیم تا تو المپیک ابرومون نره.
    • محمد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      مثلا اين پول رو بديم به كيروش؟امكان نداره ما تو جام جهاني روسيه به دور بعدش صعود كنيم،هيچوقت هم نتونستيم پس بهتره اين اردوهاي اتريش و سوئد و جام جهاني رو هم كنسل كنيم و كيروش رو ديپورت كنيم موزامبيك.
    • یک ایرانی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      96 49
      سلام بدوستان،تیم به المپیک صعودمیکنه اگرواسشون حاشیه سازی نشه اگردقت کنی بااین کادرفنیه جدید تاحالاتمام بازیهای دوستانشوحتی بدون آزمون وجهانبخش برده حتی بازی بااوکراین رو،کجای فوتبال دنیا سرمربی تیم ملی جای رییس فدراسیون،جای دبیرکل،جای کمیته فنیه فدراسیون تصمیم میگیره وباونادرمی افتد،کجای دنیا درموردوزیرورزش وسیاست کشوریک سرمربی نظرمیدهد،واقعاکه ماایرانیهاچقدرخودمونوجلوی این پرتغالی بی کیفیت تحقیرکرده ایم که کاربه اینجارسیده
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    خودمونو گول نزنیم. تیم امید هیچ شانسی واسه صعود به المپیک نداره. خاکپور اصلا مربی نیست. کاشانی و مایلی کهن هم که سابقشون مشخصه.
  • رضا.ب A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    خداییش کی روش دیگه شورشو دراورده
  • حداديان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    86 12
    ما خودمون با خودمون مشكل داريم اونوقت ميگيم دنيا با ما مشكل داره
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    کیروش مربی حرفه ای است وبیجهت روی بندی از قراردادش زوم نمیکنه
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    کیروش دیگه شورش رو درآورده.الآن اولویت با تیم امیده.
  • ایکس ویژن A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    62 79
    این تیم 100 میره المپیک. این چیزهایی هم که شما میگید سیاه بازی کیروش هست. کیروش هیچ جا نمیره اگه میخواست بره قراردادش را تمدید نمی کرد. کجا بهتر از اینجا واسه کیروش؟؟
  • بی نام GB ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    91 27
    افغانستان و فلسطین هم شد تیم ؟؟ یعنی با همین بازیکنان نمیتونید شکستشون بدید که به ازمون و جهانبخش احتیاج دارید ؟
  • احمد A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    52 81
    کارلوس نگران رزومه‌ی خودشه چون به جز بازی با آرژانتین هیچ برگ برنده‌ی دیگری توی کارنامه‌ش نداره ولی اگه بتونه با سوئد و شیلی نتیجه‌ی قابل قبولی بگیره حتا این شانس رو داره که سرمربی تیم ملی یکی از کشورهای درجه‌ی یک فوتبال بشه.
  • سفیر A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    85 40
    آزمون وجهانبخش را به کیروش بدید حداقل اون میدونه چکار کنه مطمئن باشید با خاکپور و خصوصابا مایلی کهن به جایی نمی رسیم اینو قول میدم
  • پسر ایزانی IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    81 16
    این یک سناریو از طرف وزارت ورزش برای این است که کارلوس کی روش خودش به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند و برود و آقایان در نهایت موفق به برکناری او بدون هزینه گزاف و با هزینه نسبتا کمتری شوند و کفاشیان هم با آنها همسو خواهد بود
  • بى نام GB ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    44 12
    متن گفتگوى كفاشيان لو رفت. دير كارلوس اى كام هير تو سى تنكز يو. مايلى ايز كريزى اند كيل اى. پليز سردار پليز جانبخش. اوكى؟ اوكى؟ هه هه هه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    متاسفم برای وزیر ورزش که سلیقه شخصی خودش را تحمیل می کند و با تصمیمات غیر کارشناسانه مثل آوردن اشخاصی چون خادم و سیاسی و... بصورت تدریجی موجب نابودی فوتبال این مملک می شود. آقای وزیر کیروش باید بماند
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      23 7
      اقای وزیر با این موتور گازی ها روابط دوستانه داره و رفت و امد داره
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    12 8
    نمی دونم چرا این وزارت ورزش داره احمدی نژادی اداره میشه ؟؟ آقای استاد دانشگاه مردم این مربی کاربلد و حرفه ای رو دوست دارند لطفا بفهم در ضمن از یک استاد دانشگاه انتظار هست که آدم هایی مثل اسدی رو که نامه های اداری رو به خاطر ننوشتن عنوان دکتر برای ایشون بر میگردونه رو به فوتبال تحمیل نکنه
  • ستاری A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    12 7
    اینها نتیجه حضور نماینده بی کفایت وزیر بی درایت در فوتباله. و الا کیروش سر لج نمیفتاد. الان داره فشار میاره که اسدیو بردارن و متاسفانه بعیدم هست که این هدف محقق بشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    26 11
    بهتر راحت شدیم . بی صبرانه منتظر حضور افشین قطبی هستیم
  • محمودرضا A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    8 6
    با توجه به اينکه دو بازيکن يادشده تا حالا با تيم اميد تمرين نکرده اند و حريفهايي هم که تيم اميد با انها بازي دارد غبر ار عربستان، اساسا نبايد تيمهاي قوي اي باشند ب نظر ميرسد که حتي حضور اين دو نفر در تيم کمکي به آنها نمي کند.
  • شاهین A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    12 6
    ضعیف ترین وزیر دولت اقای روحانی واقعا این اقا کی هست که گذاشتید برا وزارت ورزش و جوانان تو همه چیز دخالت میکنه اون از وضع استقلال و پرسپولیس این از وضع بسکتبال و ورزشهای دیگه اینم اخرین دسته گل ایشون و فوتبال راستی کشتی گیران که رفتن برای اذربایجان کشتی میگیرن رو دیدید اقای وزیر یا مهم ترین کارتون برکناری کیروش بود بنظرم این اقا باید استیضاح بشه و باید منتظر عکس العمل مردم باشه از این به بعد تو استادیوم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    7 13
    بهتره کیروش را اخراج کنند پولش بدند به قلعه نوعی. هر چه بدبختی می کشییم از دست قلعه نوعیه به خدا. خدا لعنتش کنه.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    9 10
    آقای روحانی مطمئن باش که دیگر به شخص شما رای نخواهم داد.شرم بر وزارت ورزش
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    6 9
    از آقای اسدی و دار و دیته اش سوال دارم شما برای این فوتبال چیکار کردید ؟ اینها از قبل توسط این افراد نالایق برنامه ریزی شده بود و بخاطر ترس از فوتبال دوستان گذاشتند حالا که همه مشغول تعطیلالت عید هستند مطرح کند.