ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی. ان ان، با اشاره به وجود برخی اختلاف های فنی و سیاسی در مذاکرات هسته ای، تاکید کرد که این مذاکرات به نقاط بسیار باریک و حساسی رسیده است.

به گزارش شبکه ی تلویزیونی فرانس-24، ماری هارف گفت: مذاکرات هسته ای با ایران به نقاط بسیار باریک و حساسی رسیده است و مذاکره کنندگان در لوزان سوئیس روی جزئیات مربوط به یک توافقنامه درباره ی برنامه ی هسته ای ایران کار می کنند.

ما ضرب الاجل پایان ماه مارس را پیش روی خود داریم و تلاش می کنیم تا در زمان باقیمانده پیشرفت های زیادی داشته باشیم. گفت و گوها دشوار است و هنوز مسائل و اختلاف های فنی میان دو طرف وجود دارد که در روزهای آینده باید درباره ی آن کار شود. البته مشکلات سیاسی زیادی هم وجود دارند که باید روی آنها کار شود.

هارف در بخش دیگری از مصاحبه ی اختصاصی خود با شبکه ی خبری سی. ان. ان گفت: تصمیمات سیاسی بسیاری است که مقامات ایران باید جرات داشته باشند و تصمیم گیری های سختی اتخاذ کنند.

مذاکره کننده های هسته ای ایران بارها تاکید کرده اند که از حقوق هسته ای ملت ایران دست نخواهند شست و غرب برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران باید از زیاده خواهی های نامعقول خود دست بردارد.

بنابر گزارش، سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا در پاسخ به اینکه بزرگترین مانع در مسیر رسیدن به توافق با ایران چیست، گفت: به نظر من پاسخ دادن به این پرسش بسیار مشکل است. کار بسیار سخت، دشوار و پیچیده است. موانع زیادی در مسیر است که بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند و همین کار را پیچیده کرده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =