خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تحقیقاتی که در مورد عدالت اجتماعی و لزوم توجه به آن داشته ام، به این نتیجه رسیدم که تقریبا 90 درصد اعتباراتی که به دستگاه ها تخصیص می یابد صرف حقوق، مزایا، پاداش های موردی یا بازنشستگی می شود که رقم بالایی است.

مجتبی رحماندوست از مردم خواست در صورتی که در مراجعه به ادارات دولتی کارمندان به صورت منظم کار آنها را انجام نداده و یا برخورد های نامناسبی را با ارباب رجوع و مردم داشتند به دفتر وی گزارش دهند تا با ارجاع مسئله به بالاترین مسئول آن مجموعه خواستار پاسخگویی صحیح، درست، منظم و مناسب به مردم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با گلایه از تنبلی در بعضی از دستگاه ها و بدنه اداری گفت: اصلا فلسفه وجود کارمند و و معاون و رئیس و وزیر چیست؟ آیا اگر مردم نباشند، این مسئولیت ها معنا پیدا می کند؟ اصلا فلسفه ایجاد اداراتی مثل شهرداری ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فنآوری ارتباطات، وزارت علوم و غیره و غیره چیست؟

او ادامه داد: آیا این ادارات ایجاد شده اند تا تعداد محدودی را دور هم جمع کنند و به عنوان کارمند و مسئول و مدیر کل و معاون و وزیر نامگذاری کنند و دنبال دریافت حقوق و مزایا و فوق العاده ها برای خود باشند؟ یا فلسفه ایجاد آنها انجام کار مردم و وظیفه سازمانی و پاسخگویی صحیح و درست و منظم و مناسب به مردم است؟ قطعا خدمت رسانی به مردم است.

رحماندوست در ادامه با تأکید بر اینکه اصل با مردم است، عنوان کرد: به قول بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی مردم ولی نعمتان ما هستند، بنابراین هیچ کارمند یا مدیر و معاونی حق ندارد برخوردی نامناسب با مردم داشته باشد چرا که در اصل همه خادم مردم هستند و غیر این نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم گفت: متأسفانه بعضا مدیرکل فکر می کند مدیر کل کارمندان زیر مجموعه خود است و معاون نیز همین برداشت را دارد و مردم در این بین فراموش شده اند.

او گفت: من در مورد عدالت اجتماعی و لزوم توجه به آن تحقیقاتی داشته ام و به این نتیجه رسیده ام که تقریبا 90% اعتباراتی که به دستگاه ها تخصیص می یابد به حقوق، مزایا، پاداش های موردی یا بازنشستگی و .... در یک کلام پرداخت به اشخاص و کارکنان اختصاص دارد و حتی در کنار این نوع تخصیص ها، پرداخت پول در بعضی از موارد( همچون عیدی، اضافه کاری‌های صوری و...) صرفا به دلیل انتساب این کارکنان به سیستم حقوق بگیری کشور انجام می شود و نه به دلیل کار.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    1 0
    بعدش اگه خدانکرده، زور شما بهشون نرسید باید به کی بگیم؟ میشه دفتر بعدی رو هم معرفی کنید؟
  • جوان بیکار A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    5 0
    تباید فقط در اواخر دوره نمایندگی به فکر مردم بود همین نشان ار کار راه نینداختن توسط خود جنابعالی میباشد
  • مجید A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    5 0
    آخرین سال دوره مجلس می باشد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    5 0
    این چند سال کجا بودی ؟