تسنیم نوشت:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که غرب به توافق احتمالی پایبند خواهد بود.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد لبنان گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که غرب به توافق احتمالی پایبند خواهد بود.

افخم گفت: مذاکرات هسته‌ای کنونی در شهر لوزان سویس در مراحل حساسی قرار دارد و ما باید اطمینان حاصل پیدا کنیم که غرب به توافق احتمالی پایبند خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ما برای رسیدن به ضمانت‌های لازم برای پایبندی غرب به توافق احتمالی در حال مذاکرات بسیار حساسی با غرب هستیم.

او گفت: این امر مهم است که این مذاکرات نیاز به وجود اراده‌ای سیاسی به طرف‌های مذاکره کننده دارد.

افخم در پاسخ به سؤال العهد درباره توافق خوب هسته‌ای که مد نظر جمهوری اسلامی ایران است گفت: توافق خوب برای ما توافقی است که در آن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی غرب علیه کشورمان به طور کامل لغو شده و حقوق قانونی ایران در استفاده از تکنولوژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز به عنوان عضوی از اعضای ان پی تی به رسمیت شناخته شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری درباره حذف نام ایران و حزب الله از فهرست تهدیدات امنیتی در آمریکا گفت: گزارش‌های منتشر شده در این زمینه مهم نیست زیرا ما هرگز برای هیچ یک از کشورهای جهان تهدید نبوده و نیستیم. بلکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشگام در زمینه مبارزه با تروریسم است که با هر گونه برخورد دوگانه در تعریف سیاسی تروریسم مخالف است.

او گفت: درباره حزب الله نیز باید بگویم حزب الله یک مقاومت مردمی مشروع در لبنان علیه متجاوزان و رژیم صهیونیستی است و ما تروریستی خواندن حزب الله را نمی‌پذیریم، زیرا یک سازمان مردمی است که از بطن مقاومت مشروع مردم لبنان برخاسته است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =