عربستان سعودی به منظور مقابله با هرگونه حمله احتمالی گروه تروریستی داعش در منطقه مرزی عراق رزمایش امنیتی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروهای امنیتی عربستان در مرکز مرزی سویف در شمال شهر عرعر نزدیک مرز عراق- که در حال حاضر شاهد درگیری نیروهای عربستانی با عناصر تروریستی داعش است- رزمایش امنیتی برگزار کردند.

این تمرینات نظامی به منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی به این گذرگاه مرزی و در چارچوب نخستین رزمایش تاکتیکی مشترک (وطن ۸۵) برگزار شد که شامل عملیات‌ میدانی منظم برای مقابله با حملات احتمالی عناصر تروریست با استفاده از خودرو، به مرزهای زمینی عربستان بوده است.

رزمایش یاد شده با مشارکت ۱۵۰۰ تن از نیروهای امنیتی بخش‌های مختلف: گارد مرزی، نیروهای ویژه، نیروهای فوق العاده، گشتی‌های امنیتی، نیروهای تامین امنیت تاسیسات، بخش هوانیروز نیروهای امنیتی، نیروهای دفاع ملی (آتش نشانی)، بخش گذرنامه‌ها، مرکز فرماندهی و کنترل وزارت کشور، شورای عالی امنیت صنعتی و اداره گمرکات، برگزار شد.

طی بیانیه‌ای که وزارت کشور سعودی منتشر کرده در این رزمایش علاوه بر اجرای فرضیه‌های امنیتی، تمرینات امنیتی مشترکی با هدف توسعه مهارت‌های نیروهای امنیتی در اجرای ماموریت‌های مختلف آن‌ها، استفاده از وسایل و فناوری‌ها و ابزارهای کمکی و پشتیبانی به عمل آمد که این تمرینات شامل آمادگی جسمانی، تیراندازی، عملیات تعقیب، شناسایی و کنترل بود.

عربستان سعودی بعد از چندین حمله به سازمان‌ها و نهادهای امنیتی‌اش در مرزهای مشترک با عراق، تدابیر امنیتی خود را در مرزهای شمالی‌اش افزایش داده است.

در همین راستا رزمایش مشترکی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار است در کویت برگزار شود که عربستان نیز با صد‌ها نیرو در این رزمایش مشارکت می‌کند.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    54 6
    سگ هیچ وقت پاچه صاحبشو نمیگیره
    • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      57 2
      اگه هار بشه میگیره
  • دانا A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    42 6
    سربازاشون هم یک مشت مزدور پاکستانی هستند
  • هادی A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    32 5
    عربستانو ازین عرضه ها؟؟؟؟چشم آب نمیخوره...
  • محمد A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    26 5
    عجب رزمایش بزرگی حتما میتونن با داعش مقابله کنن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    31 4
    سر خط خبرتان دارای یک اشتباه سهوی میباشد به جای کلمه مقابله باید کلمه همکاری نوشته شود
  • ههه A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    25 5
    دلم می خواست عراق پاسگاه های مرزیش را با عربستان جمع کنه تا ببینیم این رامبوهای سعودی چند مرده حلاجند
  • فريد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    25 8
    عربستان امروز و بودجه هاي ترليون دلاري نظامي اش يادآور عراق سالهاي ابتدايي دهه هشتاد ميلادي مي اندازد، اما در ميدان عمل هشت سال تمام حريف يك كشور بدون ارتش و با نظامي تازه تاسيس كه هرج و مرج هاي بعد انقلابش به حد اعلا رسيده بود نشد، قدرت نظامي علاوه بر تجهيزات به روز نياز به نظامياني و سربازاني با روحيه نظامي، سلحشوري و غيريت ميهني و يا ارزشهايي كه سرباز يا كاربر نظامي برايش از همه علايق و دلبستكي هايش صرفنظر كند و به ميدان نبرد با جان و دل برود، استخدام مزدور هاي خارجي در ارتش ، حقوق و مزاياي اجتماعي خيلي بالا و خاص برا نظاميان در كوتاه مدت و در زمان صلح شايد بصورت مقطعي جواب بدهد اما در روز واقعه كارايي ندارد، ايرانيان در عمل نشان داده اند كه مرد روزهاي سختند، درست برعكس همه كشورهاي عربي