خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

نتایج تازه ترین نظرسنجی در آمریکا حاکی از آن است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق این کشور، از موقعیت بهتری برای انتخاب شدن به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و همچنین پیروز شدن در این انتخابات برخوردار است.
طبق نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه توسط سی ان ان منتشر شد، شصت و دو درصد از دموکرات ها و طرفداران این حزب امیدوار هستند که هیلاری کلینتون نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده باشد. پس از هیلاری کلینتون، جو بایدن با کسب پانزده درصد آرا در مکان دوم قرار می گیرد.
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد در اردوگاه جمهوری خواهان آمریکا نیز جب بوش، فرماندار پیشین ایالت فلوریدا با کسب شانزده درصد آرا از بخت بیشتری برای کسب عنوان نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا برخوردار است. پس از جب بوش ، اسکات واکر ، فرماندار ویسکانیسن با کسب سیزده درصد آرا و راند پل سناتور ایالت کنتاکی با کسب دوازده درصد آرا در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند.
اما نتایج همین نظرسنجی نشان داد که در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا هیلاری کلینتون می تواند پنجاه و چهار درصد آرا را به دست آورد در حالی که رقبای جمهوری خواه وی از جمله راند پل دو درصد کمتر از وی کسب خواهند کرد. همین نظرسنجی حاکی از آن است که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود هیلاری کلینتون باز هم با کسب پنجاه و پنج درصد آرا در برابر رقیب جمهوری خواه خود جب بوش که چهل درصد آرا را به دست خواهد آورد، پیروز خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    8 4
    من اصلا تحمل جمهوری خواه ها را ندارم، چون جنگ طلب هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    11 1
    انتخابات در امريكا هيچ وقت به دور دوم كشيده نمي شود بخاطر اينكه اراي الكترال عدد زوج نيست بلكه فرد هست و هر كسي بيشتر بياره برندست چون تعداد راي مستقيم مهم نيست تعداد راي الكترال هر ايالت مهم هست.