واکنش‌های جهانی به گروگانگیری خونین در تونس

جامعه جهانی اقدام وحشیانه تروریستها در حمله به موزۀ باردو در تونس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد واحد مرکزی خبر، جامعه جهانی، شخصیتها و سیاستمداران جهان، اقدام وحشیانه تروریستها در حمله به موزۀ باردو در تونس را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا با خانواده های قربانیان حمله ی تروریستی تونس اظهار همدردی کرد.
به گزارش شبکه ی تلویزیونی سی ان ان؛ جنیفر ساکی در آغاز نشست خبری روز چهارشنبه ی در وزارت امور خارجه ی آمریکا به حمله ی تروریستی در تونس اشاره کرد و گفت: ما با خانوادههای قربانیان اظهار همدردی می کنیم و از پاسخ سریع مقامات تونس تمجید می کنیم.

«جان کری» وزیر امور خارجه امریکا نیز در سخنانی گفت: « امریکا حمله تروریستی مرگبار به موزه ملی باردو تونس را به شدید ترین وجه ممکن محکوم می کند.»

کری با ابراز همدردی با قربانیان و خانواده های آنان اطمینان داد امریکا در این برهه حساس و دشوار ، در کنار ملت تونس خواهد ایستاد و همچنان از تلاش های دولت تونس برای پیشرفت تونس امن، پر رونق و دموکراتیک حمایت خواهد کرد.»
اردن نیز حمله تروریستی در تونس را محکوم کرد و خواستار مبارزه با تروریسم شد.

«محمد المومنی» سخنگوی رسمی دولت اردن اعلام کرد : «ما کشته شدن غیرنظامیان را محکوم کرده و همبستگی خود را با دولت و ملت تونس در مبارزه با تروریسم اعلام می کنیم.»

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز داعش را مسئول حمله تروریستی در پایتخت تونس دانست.

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه نیز گفت: کشورش از تمامی ابزارهای موجود برای حفظ فرهنگ در برابر حملات تروریستی استفاده خواهد کرد. در سخنانی در بخش آثار باستانی شرقی در موزه لوور پاریس گفت هر بار که جنایتی تروریستی در هرکجای جهان رخ می دهد همه ما تحت تاثیر قرار می گیریم. ما در ماه ژانویه با حادثه تلخ تروریستی در فرانسه رو به رو شدیم.
دبیر کل اتحادیه عرب هم حمله تروریستی به گردشگران خارجی در تونس را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری محیط، نبیل العربی در واکنش به حمله مسلحانه به پارلمان و موزه باردو در تونس، هدف تروریست ها را ایجاد اختلال در روند دموکراتیک تونس خواند و افزود:« عقلانیت رهبران سیاسی و هوشیاری مردم تونس به همراه پافشاری آنان بر آزادی ها در کشور، سبب توانمندی تونس در رویارویی با تروریسم و حاکمیت قانون در این کشور خواهد شد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =