مهر نوشت:

شرکت سرویس دهنده پست الکترونیک یاهو اعلام کرد که با توجه به اینکه هیچکس نمی‌تواند کلمه عبور یاهوی خود را به خاطر بسپارد، قصد دارد کلمه عبور را به طور کلی حذف کند.

یاهو سرویسی راه‌اندازی کرده است که به جای دریافت کلمه عبور معمول از کاربر، یک کلمه عبور چهار کاراکتری را به موبایل وی ارسال می‌کند.

یاهو این سرویس جدید را با نام کلمات عبور «on-demand»راه‌اندازی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد به جای به خاطر سپردن کلمه عبور، با استفاده از یک کلمه عبور کوتاه که این شرکت به موبایل وی ارسال می‌کند، به حساب یاهوی خود وارد شود.

نحوه کار این سرویس بدین صورت است که شما با استفاده از کلمه عبور عادی خود به حساب یاهوی خود وارد می‌شوید. در بخش تنظیمات امنیتی، کلمات عبور on-demand را فعال می‌کنید و تلفن خود را ثبت می‌ کنید؛ دفعه بعد که بخواهید به یاهو وارد شوید، فیلد کلمه عبور با دکمه‌ای جایگزین می‌شود که می‌گوید «کلمه عبور من را ارسال کن» و این شرکت، یک کلمه عبور چهار کاراکتری را به موبایل شما ارسال می‌کند.

به گفته یکی از مدیران ارشد یاهو، این نخستین گام برای حذف کلمات عبور است.

این روال شبیه به روال معمول ورود به وب‌سایت‌ها با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای است که در آن، شما ابتدا کلمه عبور خود را وارد می‌کنید و سپس یک کلمه عبور دیگر از طرف شرکت برای شما ارسال می‌ شود؛ روال یاهو مشابه همین روال است با این تفاوت که گام اول آن حذف شده است.

به گزارش مرکز ماهر، امنیت سایبری به یک مسأله مهم در صنعت فناوری تبدیل شده است. چندین شرکت مشهور جهان از جمله سونی و اپل با آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدی روبرو شده‌اند. بسیاری شرکت‌ها نیز سعی کرده‌اند مشکل کلمات عبور ضعیف کاربران خود را به نحوی حل کنند.

نرم‌افزارهای مدیریت کلمه عبور مانند LastPass نیز سعی می‌کنند مشکل کاربران در به خاطر سپردن کلمه عبور را حل کنند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    3 2
    چیز عجیبی نیست بانک ملت هم چنین چیزی داره اما هزینه بره مخصوصا برای شرکت های ارائه دهنده ایمیل و بازم هم داستان وجود داره که موبایل گم بشه یا در دسترس نباشه و .......
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    8 0
    برای کشورهایی که به اپراتورهاشون اعتماد دارن خوبه نه ایران
  • محسن ریحانی A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هرکار میکنم نمیتوانم عکس بگزارم