ایسنا نوشت:

ظریف در آغاز چهارمین روز مذاکرات گفت: در صورتی که نیاز باشد وزیران می‌آیند اما بعید می‌دانم برای کاری که الان داریم انجام می‌دهیم وزیران (خارجه 1+5) بیایند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: هر زمان راه حل‌ها پیدا شد و شروع به توافق شد، شاید نیاز به حضور وزرا باشد اما فکر نمی‌کنم آن زمان الان باشد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه الان به جزییات خیلی ریز وارد شده‌ایم، گفت: در جزییات همیشه نیاز به کار هست. اختلاف نظر وجود دارد و تلاش خواهیم کرد اگر امکان داشته باشد اختلاف نظرها را کم کنیم.

او ادامه داد: امروز و فردا این گفتگوها را ادامه می‌دهیم. امیدواریم در صورتی که اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد، کار پیش برود.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان گفت: بعضی مسائل بیشتر به درک مشترک نزدیک شده در برخی مسائل فاصله با راه حل بیشتر است. از روز اول هم گفته‌ایم در مورد هیچ موضوعی توافق نشده تا در مورد همه موضوعات توافق شود.

وزیر خارجه با بیان اینکه اراده سیاسی را باید در عمل دید، گفت: همه ادعا می کنند که اراده سیاسی هست باید ببینیم آیا واقعا وجود دارد یا نه.

او درباره حضور دیگر وزرای خارجه١+٥ در این دور از گفتگوها عنوان کرد: ما همه وزرا را دیدیم. وزرای اتحادیه اروپا را در بروکسل ملاقات کردیم. وزیر خارجه چین اخیرا در تهران حضور داشت. وزیر خارجه روسیه را در ژنو ملاقات کردیم. آقای کری در اینجا حضور دارند. در صورتی که نیاز باشد ممکن است که وزرا بیایند اما بعید می‌دانم برای کاری که الان داریم به حضور دیگر وزرا نیاز باشد. هر زمان که راه حلها پیدا شد و شروع شد به رسیدن به توافق، آن وقت شاید نیاز باشد که وزرا حضور داشته باشند. الان فکر نمی کنم آن زمان الان باشد.

وزیر خارجه گفت: توافق زمانی خواهد بود که تمام موضوعات به صورت متن مکتوب و به صورت ریز و دقیق تهیه شده باشد و آن وقت توافق خواهیم داشت. من بعید می دانم که در فاصله یکی دو روز آینده چنین چیزی رخ دهد.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا برای اعلام تفاهم نیاز به حضور وزیران خارجه 1+5 نیست، گفت: ما باید به راه حل برسیم. بحث توافق و تفاهم زمانی است که ما این راه حل‌ها را مکتوب کرده باشیم و برای مکتوب کردن راه حل بیشتر به کارشناسان نیاز است تا وزیران.

ظریف گفت: ما گفته‌ایم باید راه حلها را پیدا کنیم و بعد آن‌ها را مکتوب کنیم. این یک کار سیاسی و هم کارشناسی است و الان در این مرحله هستیم.

وزیر خارجه هم چنین گفت: که زمان این دور از مذاکرات تا روز جمعه است ولی اگر نیاز باشد بیشتر هم می مانیم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =