خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از دمشق در جنگ علیه گروه های تروریستی تقدیر کرد.
به گزارش پایگاه خبری «شبکه المنار»، بثینه شعبان در مصاحبه با این پایگاه اینترنتی درباره اوضاع سوریه با گذشت چهار سال از جنگ در این کشور گفت: در چهار سال گذشته ملت سوریه فداکاری های بزرگی از خود نشان دادند، زیرا هدف از این جنگ وحدت، یکپارچگی، تاریخ، هویت و همزیستی در سوریه است. اقدام علیه سوریه، بخشی از توطئه علیه هویت منطقه است که با اشغالگری آمریکا در عراق در سال 2003 آغاز شد. هدف اصلی از این توطئه هم تفرقه افکنی بین عربهاست تا نقش منطقه ای و بین المللی آنها از بین برود و اسرائیل بتواند به عنوان یک رژیم یهودی که در مرکز کشورهای کوچک قومیتی و طایفه ای قرار دارد، یکه تازی کند. ما به همین علت معتقدیم، اقدامات تجزیه طلبانه در سودان، لیبی، عراق، سوریه و یمن هدف اصلی از همه درگیریهای ساختگی در این کشورهاست و قدرت های خارجی تامین مالی و تسلیحاتی جنگ ها در این کشورها را برعهده دارند و برای رسیدن به هدف خود از ابزارهای داخلی و مزدوران خارجی استفاده می کنند.

به همین علت پایداری ملت و ارتش سوریه برای ادامه مقاومت در برابر این توطئه خطرناک اساسی و حیاتی است و این الگو را به دیگر کشورهای عربی می دهد که عقب نشینی نکنند و از خود ضعف نشان ندهند. نبردهای کنونی در کشورهای عربی نبرد بر سر موجودیت است. به همین علت پایداری شرایط اساسی برای ادامه موجودیت و پیگیری نقش مقاومت در برابر صهیونیست ها و استعمارگران است. ما باید برای تقویت و مصونیت کشورهای عربی تلاش کنیم تا بتوانیم کشمکش عربی- اسرائیلی را به نفع فلسطین به پایان برسانیم تا پیروزی برای همه کشورهای عربی باشد.

شعبان درباره روابط تکفیریها و اسرائیل در مرزهای جنوبی سوریه گفت: روابط بین اسرائیل و تروریست ها در سوریه سازمان یافته است و تکفیریها فقط ابزاری در دست دشمن هستند. کشور ما در حال جنگ سرسختانه با مزدورانی است که به سرعت چهره واقعی آنها آشکار نمی شود. به همین علت این جنگ خطرناک است. تکفیریها همچنین میراث، هویت تمدنی و فرهنگی جامعه جهان و زیرساخت های اقتصادی کشورها ما را بر اساس طرح برنامه ریزی شده و روشمند ویران می کنند تا سوریه در آینده برای موجودیت خود در منطقه با مشکل روبرو باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی برنده اصلی چهار سال جنگ ویرانگر در سوریه است؟ افزود: برنده اصلی جنگ علیه سوریه در درجه اول دشمن صهیونیستی و دیگر کسانی است که نسبت به این کشور و ثروت های آن طمع ورزی دارند.
وی در پاسخ به این سوال که چه تغییری در موضع بین المللی در برابر سوریه ایجاد شده است، گفت: تغییر کنونی در موضع جامعه جهانی فقط جنبه رسانه ای دارد، زیرا تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها و کمک به آنها برای ورود به سوریه همچنان ادامه دارد. تغییر واقعی زمانی رخ می دهد که کشورهای منطقه کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست ها را متوقف و از تسهیل عبور آنها خودداری کنند. جامعه جهانی باید موضع قاطعی برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. این قطعنامه ها بر مجازات کشورها و طرف هایی که در تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها مشارکت دارند و به عبور آنها کمک می کنند تاکید دارد.

مشاور بشار اسد درباره نقش ترکیه، عربستان سعودی و قطر در تحولات کنونی در سوریه خاطر نشان کرد: نقش ترکیه، عربستان و قطر در حمایت از تروریسم در سوریه اساسی است. جامعه جهانی نقش موثری برای مقابله با دست داشتن این کشورها در خون ملت سوریه ایفا نمی کند. به علت نبود فشار جامعه جهانی بر این کشورها، آنها همچنان به نقش خود علیه ملت سوریه و علیه منافع و ثبات منطقه و علیه امنیت و صلح جهانی ادامه می دهند.

بثینه شعبان در پاسخ به این سوال که چه کشورها و طرف هایی نقش اساسی را در حمایت از سوریه برعهده دارند؟ گفت: ما در منطقه متحدانی داریم که حامی امنیت و صلح جهانی هستند و از سوریه در برابر این تروریست ها حمایت می کنند. من به طور ویژه نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در حمایت از ملت سوریه در نبرد علیه تروریسم یادآور می شوم. ما همچنین از روسیه هم به علت موضع گیری های اصولی اش در حمایت از سوریه و مخالفت با تروریست ها تقدیر می کنیم. طرف هایی که به ملت سوریه در این نبرد کمک می کنند، به امنیت و صلح جهانی باور دارند. امنیت و صلح هر یک از کشورها در جهان امروز به یکدیگر مرتبط است و هیچ کشوری نمی تواند در حالی که در اطرافش آتش هایی برافروخته است در جزیره امن زندگی کند. به همین علت حمایت از سوریه در برابر تروریسم دفاع از امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =