آخرین کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال ۹۳ با ابراز امیدواری خانم افخم برای حل و فصل بحران جعلی درباره برنامه هسته‌ای ایران در سال جدید همراه بود.

به گزارش تسنیم مرضیه افخم امروز چهارشنبه در میان خبرنگاران حاضر شد تا آخرین کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال 93 را برگزار کند.او در این نشست 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت و فرا رسیدن سال جدید شمسی را تبریک گفت.

افخم در ابتدای نشست خبری گفت: امیدواریم بحران جعلى و ساختگى درباره برنامه هسته اى ایران در سال آتى به حل و فصل عادلانه برسد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای در سوئیس افزود: گفتگوهاى بسیار فشرده و حساسى در لوزان در جریان است و آقایان صالحى مونیز-کرى و ظریف و مدیران سیاسى دیدارهاى زیادى داشته‌اند.

او همچنین گفت: در حوزه بحثهاى فنى پیشرفت زیاد بوده است و بخش زیادى از مساىل فنى همانطور که آقای صالحى گفت حل شده و بحث درباره تحریم ها ادامه دارد.

افخم در خصوص موضوع حقوق بشر و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می‌شود نیز گفت: معلوم شده است که حقوق بشر بحثی سیاسى است. وی گفت که ایران همکارى خوبى با همه ساز و کارها دارد و حضور فعالى در شوراى حقوق بشر نیز دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت: دخالت ایران در یمن فرافکنى بوده و صحت ندارد. کمک‌هاى ما کاملا بشردوستانه بوده است.

او با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران در لوزان سوئیس گفت: قرار بر این شده که تا پایان این ماه به راه حل در مذاکرات هسته اى دست پیدا کنیم و بعد وارد جزىیات شویم.

افخم در پاسخ به سوالی درباره خبر شبکه الجزیره مبنی بر ادامه مذاکرات تا روز شنبه در سوئیس، این خبر را تایید نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: در مقامى نیستم که بگویم وزراى خارجه اروپایی به لوزان مى آیند یا نه.

خبرگزاری انگلیسی رویترز دو روز قبل از ملحق شدن وزرای خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان به مذاکرات هسته‌ای لوزان در آخر هفته خبر داده بود.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =