خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

خبرگزاری شین هوا در گزارشی از تهران نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه گفت یک موافقتنامه هسته ای احتمالی به سود همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه است.

روحانی در مراسم افتتاح یک پروژه گازی در استان بوشهر در جنوب ایران افزود : «ما به همه طرف های مربوطه اعلام می کنیم که این تحریم ها نبود که باعث شد ایران به میز مذاکره بیاید. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد ، به سود ایران و همه منطقه خواهد بود.»

وی در حالی که نمایندگان ایران و آمریکا روز سه شنبه دومین روز از مذاکرات خود را در سوییس آغاز کردند تصریح کرد :« ما به جهان اعلام می کنیم دوره فشار از طریق تحریم ها پایان یافته است.»

روحانی گفت ایران برغم فشار ناشی از تحریم ها ، بسیاری از پروژه های خود ازجمله پروژه های مربوط به بخش انرژی را به اجرا درآورده است و این ثابت می کند اگر ایران تصمیم به انجام دادن کاری بگیرد ، هیچ قدرتی نمی تواند از آن جلوگیری کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی که روز سه شنبه افتتاح شد از ظرفیت تولید روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز و 120 هزار بشکه میعانات گازی برخوردار است که می تواند 17 میلیون و 500 هزار دلار درآمد روزانه برای ایران داشته باشد.

ایران یکی از بیشترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد به طوری که در حال حاضر بیش از 33 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی در این کشور ذخیره است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =