حاشیه های خبرآنلاین از نشست خبری رئیس مجلس/ از ذبح وزیر تا عمل آب مروارید چشم یک خبرنگار!

آخرین نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه در سال 1393 با حاشیه های جالبی همراه بود.

عبدالله احمدی: نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  از ساعت 14ظهر امروز در ساختمان مشروطه خانه ملت برگزار و تا ساعت 15 ادامه پیدا کرد.

زمان این نشست به دلیل برنامه های فشرده رئیس پارلمان، تنها 40 دقیقه اعلام شد و 36 خبرنگار داخلی و خارجی توانستند سئوالات خود را مطرح کنند. بنا به اعلام مسئولان روابط عمومی مجلس، این تعداد خبرنگار از طریق قرعه کشی و از میان 110 خبرنگاری انتخاب شده بودند که پیش تر درخواست مکتوب برای پرسیدن سئوال ارسال کرده بودند.پیش از آغاز این نشست خبری ، یکی از خبرنگاران پیشکسوت بسته ای شبیه به سررسید سال 94 به رئیس مجلس اهدا کرد که در مقابل با خنده و تشکر لاریجانی همراه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست خبری، ضمن تبریک سال جدید وهمچنین تسلیت ایام فاطمیه به خبرنگاران، به سه قانون مهم لوایح بودجه های سنواتی، خروج از رکود و قانون بودجه  که در ماههای آخر سال جاری در خانه ملت به تصویب رسیده بود اشاره کرد و از رسانه ها خواست که با شکافتن ابعاد مختلف این قوانین حیاتی برای بهبود وضعیت اقتصادی، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کنند.

همزمان با برگزاری آخرین دور مذاکرات هسته ای در ژنو، سئوالات امروز نمایندگان رسانه از رئیس پارلمان نیز متاثر از فضای مذاکرات بود و رنگ و بوی بیشترین سئوالات خبرنگاران در این نشست به آینده مذاکرات ایران با گروه 1+5 و نظر مجلس درباره این گفتگوها اختصاص داشت.

 لاریجانی در پاسخ به این سئوالات با بیان اینکه کلیت برآیند فکری در مجلس از تیم مذاکره کننده حمایت می کند، در خصوص احتمال به توافق رسیدن ایران و غرب تا موعد تعیین شده (10 فروردین 94 ) خاطرنشان کرد: من نسبت به این قضیه خوش بینم و نگاه بدبینانه ندارم و رسیدن به توافق در شرایط کنونی، حتما امکان پذیر است البته اگر طرف مقابل زیاده خواهی نکند.

در ادامه این نشست خبری یکی از خبرنگاران که برای پرسش سئوال پشت تریبون قرار گرفته بود، سخنان خود را به نام خداوند جان آفرین شروع کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت خدا را شکر شچم ما به جمال شما روشن شد چونکه ما دو بار وقت گرفته بودیم که خدمت شما برسیم و آنقدر دوستان شما ما را در انتظار گذاشتند که چشمم آب مروارید آورد و آقای هاشمی، وزیر بهداشت چشمم را عمل کرد. رئیس مجلس که از شنیدن این سخنان لبخندی بر لب داشت، خطاب به خبرنگار گفت: حالا آقای .زیر چشم تان را خوب عمل کردند؟ راضی هستید؟!

این خبرنگار در ادامه با انتقاد از تورم و گرانی که به گفته وی کمر مردم را شکسته است خواستار استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از مسببان گرانی شد که سخنان وی دوباره با خنده رئیس مجلس روبرو شد و لاریجانی گفت: تا این جا که یک وزیر را ذبح کردید! اما در پاسخ گفت: یکی از مهمترین برنامه های سال آینده دولت و مجلس حتما تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه  دور جدید "بگم بگم ها"آغاز شده است تاکید کرد که البته بگم بگم ها که از قبل آغاز شده بود و مربوط به الان نیست و رویه ناصحیحی است چراکه هر کس درباره پول های کثیف و موضوعاتی از این دست، اطلاعاتی دارد باید آن را به قوه قضائیه بدهد تا بررسی شود.

 وی همچنین درباره  اعلام نام 170 نامزد مجلس هشتم که در نامه محمدرضا رحیمی؛ معاون اول دولت احمدی نژاد از وی پول گرفته اند، تصریح کرد: متهمان در برابر قانون حرف هایی می زنند که  بسیاری از آن ها قابل اعتنا نیست اما ما بازهم از دستگاه قضایی خواسته ایم که این موضوع را بررسی کند.

در ادامه این نشست، لاریجانی در پاسخ به سئوال خبرنگار یکی از روزنامه های اصلاح طلب  در خصوص ممنوع التصویر بودن رئیس دولت هشتم و برخورد با رسانه هایی که از وی خبر و نامی منتشر می کنند، گفت : البته شما انقدر هم که گفتید مظلوم نیستید. اما حتما این موضوع از آن موضوعاتی است که با طی سیر قانونی خود قابل حل و فصل شدن است.

رئیس قوه مقننه همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره پیگیری حادثه 22 بهمن قم گفت: اين را نبايد از من بپرسيد. آنگونه که به من گزارش داده اند پيگيري هايي انجام شده است. اما اينکه بررسي دقيقي صورت پذيرفته شده باشد، بعيد مي دانم و من هم پیگیری نمی کنم چراکه هر دستگاهی در کشور وظیفه ای دارد و ظیفه ما ورود به این وسائل نیست.

 در انتهای جلسه که مجری برنامه اسامی خبرنگاران را برای پرسیدن سئوال اعلام می کرد با وقفه کوتاهی که در تردد خبرنگاران برای حضور در پشت تریبون پیش آمد، لاریجانی خطاب به خبرنگاران گفت که :مثل اینکه دیگر سئوال ها ته کشیده است" که این حرف با خنده خبرنگاران روبرو شد.

آخرین سئوال نشست نیز سئوال خبرنگار رادیو درباره شیرین ترین و تلخ ترین خاطره سال 93 از رئیس مجلس بود، که با مکث لاریجانی خبرنگار به وی گفت: سئوال سختی است؟ که رئیس مجلس پاسخ داد، سخت نیست اما من راجع به آن فکر نکرده ام و الان حضور ذهن ندارم و بعدا جواب خواهم داد.

29220

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    4 0
    گفت مادچار تناقض در رفتار شدیم کی گفت ما مظلوم واقع شدیم