امروز در جریان معاملات بازارجهانی، قیمت طلا با رشد همراه شد.

 

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، امروز قيمت نفت در بازارهاي بين المللي روند کاهشي را پيش گرفت. اخبار بازار جهاني نشان مي دهد هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با کاهش 42 سنتی به 54 دلار و 25 سنت رسیده است. همزمان با اين جريان، شوراي جهاني نفت خام هشدار داده است که ادامه کاهش قيمت نفت منجر به کاهش سرمايه گذاري در اين حوزه و در نهايت کاهش توليد مي شود.

جوزف توث رئیس این نهاد بین‌المللی گفته است، قیمت نفت در حال حاضر کمتر از سطحی است که به شرکت‌ها اجازه دهد تا در دشوارترین مناطق به اکتشاف و تولید بپردازد. از اینرو این امر موقعیتی ایجاد خواهد کرد که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابد.

گلدمن سچز نیز اعلام کرده است که یک کاهش در تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا تنها به معنای کاهش اندک تولید در نیمه دوم امسال است.

روند تحولات بازار جهاني به بازار ايران نيز رسيده است. امروز بهاي طلا در بازار تهران نيز قدري رشد داشت و همزمان بهاي دلار نيز با قدري افزايش همراه شد. صرافان بازار نقل مي کنند که رشد قيمت دلار تنها تحت تاثير رشد تقاضا براي سفرهاي نوروزي صورت گرفته است.

در همين حال امروز شاخص کل بورس تهران نيز با 142 واحد رشد همراه بود.

شاخص بازار اول با 133 واحد افزایش به رقم 48082 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 94 واحد افزایش عدد  127369 واحد را تجربه کرد.

همچنین بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را ملی صنایع مس این، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، شرکت ارتباطات سیار ایران، بانک انصار، سایپا و صنایع پتروشیمی فارس به خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت (وتجارت2)، بانک ملت(وبملت2)، بانک صادرات ایران، گروه بهمن(خبهمن2)، بانک اقتصاد نوین(ونوین2)، نفت بهران(شبهرن2)، سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو2) و بانک تجارت به نام خود ثبت کردند.

 این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت های کشاورزی و دامپروری مگسال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره - عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه و  حق تقدم شرکت عمران و توسعه فارس با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بازگشایی شدند.

در ضمن نماد معاملاتی شرکت های داروسازی ابوریحان،صنایع کاشی و سرامیک سینا جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و سیمان هگمتان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

 در بازار بدهی 88584 برگه از نمادهای گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا (رایان 5121) ، اوراق مشارکت تولید اتومبیل سایپا (مساپا 9551)، شهرداری شیراز (مشیر94121)، اوراق اجار فولاد کاوه جنوب کیش ( صکاوه 7061)، لابراتوار های سینا دارو (مسینا)9641 و اوراق مشارکت شهرداری شیراز 1393(مشیر6121) به ارزش بیش از 88 میلیارد ریال معامله شد.

این در حالی است که تعداد 4244321 واحد از صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم "سپاس" به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال و تعداد 1000 واحد از صندوق سرمایه گذاری صنوین- مختلط(صنوین1) به ارزش بیش از11 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

تحليلگران بازار براين باورند که طي روزهاي آينده قيمت دلار روي مدار 3 هزار و 227 تومان در تا 3 هزار و 300 تومان در نوسان خواهد بود. اما بورس سال را با توقف روي کانال 65 هزار واحدي به پايان مي رساند. تحليلگران بازار اعتقاد دارند با انجام توافق هسته اي در سال 94 وضعيت بازارهاي مالي ايران با تحولات گسترده اي مواجه مي شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    1 1
    آره دیگه ، مردم تا دیدند نظر کنگره امریکا کاملا مخالف با توافقاته و عربستان هم داره سنگ می اندازه و قیمت نفت هم میاد پایین ، یادشون افتاد که باید بروند مسافرت خارج از کشور و اینجوری بود که تقاضا برای خرید دلار افزایش یافت و دلار گران شد . خخخخخخخخخخخخخخ