ایسنا نوشت:

قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا، گفت: ایران در طول 10 سال گذشته دانش فن‌آوری هسته‌ای را به دست آورده و این چیزی نیست که بشود آن را بمباران کرد.

ویلیام برنز، قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا که در واقع همان کسی بود که نخستین مذاکرات دوجانبه و مخفیانه ایران و آمریکا در عمان را رهبری کرد به پایگاه خبری پالیتیکو، گفت: دیگر نمی‌شود غنی‌سازی اورانیوم ایران را برچید به این دلیل که هم اکنون ایران دانش این امر را به دست آورده است.

او ادامه داد: درست است که چون غنی‌سازی داخلی برای کشورها به صرفه نیست و همان‌طور که آمریکا نیز اعلام کرده است نباید غنی‌سازی داخلی وجود داشته باشد، اما واقعیتی که با آن روبه‌رو هستیم این است که ایران دانش فن‌آوری غنی‌سازی را به دست آورده است و دیگر نمی‌شود آن را برچید یا بمباران کرد.

برنز گفت: سوالی که اکنون مطرح است این است که چگونه می‌توان با یک توافق برنامه هسته‌ای ایران را تا 15 سال آینده محدود کرد و مطمئن شویم که گریز هسته‌ای رخ نمی‌دهد و ایران نیز دیگر به این مساله فکر نکند. بنابراین، اگرچه من استدلال غنی‌سازی نکردن در داخل ایران را درک می‌کنم اما دیگر دوره آن به سر آمده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =