فعالیت یک میلیون جوان در کمپین پیشگیری از تصادفات رانندگی، افزایش 15 درصدی سازمان امداد و نجات، به کارگیری 1500 پزشک و پیراپزشک در طرح نوروزی، استقرار 20 هزار داوطلب در 1000 پایگاه هلال‌احمر و... از مهم‌ترین اظهارات رییس جمعیت هلال‌احمر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امیرمحسن ضیایی در زمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت فرمانده ناجا، رییس سازمان راهداری و دیگر مسوولان دخیل در اجرای طرح نوروزی برگزار شد، گفت: نوروز واقعه مهمی در تقویم ایرانیان است و رویدادهای مهمی در آن برای ایرانیان می‌افتد که اسلام نیز برخی از آنها را تایید کرده است.

اوبا بیان اینکه یکی از کارهایی که در نوروز رخ می‌دهد، همین سفرهای متعددی است که شهروندان به جای جای کشور می‌روند، گفت: تلفات حوادث رانندگی درد‌آور است و کاهش آن موثر نخواهد بود مگر با کمک و همراهی مردم که جمعیت هلال‌احمر نیز در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها فعالیت‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی انجام می‌دهد.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات سازمان امداد و نجات اظهار کرد: یک بخش از مسئولیت‌ها در طرح نوروزی برعهده سازمان امداد و نجات است که ما در سال جاری 15 درصد به ظرفیت عملیاتی‌مان در این بخش اضافه کرده و 1300 پایگاه و 5800 امدادگر به همراه 3200 خودرو و 1150 آمبولانس در خدمت مردم هستند.

ضیایی، بخش دیگری از مسئولیت‌ها را متوجه سازمان جوانان هلال‌احمر دانست و گفت: این سازمان در ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش ویژه‌ای داشته و 20 هزار نفر از جوانان عضو این سازمان در قالب 1000 پایگاه در سراسر کشور حضور دارند. همچنین یک میلیون از جوانان داوطلب ما کمپین پیشگیری از حوادث رانندگی را تشکیل داده‌اند.

رییس جمعیت هلال‌احمر همچنین از به کارگیری 1500 پزشک و پیراپزشک عضو سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد و گفت: این افراد نیز در طرح نوروزی حضور خواهند داشت و فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه امیدوارم با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تلفات و حوادث در ایام نوروز باشیم، گفت: اگر بنا بود تا آمار تلفات با همان نرخ دهه قبل ادامه پیدا می‌کرد، امروز می‌بایست بیش از 50 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دادند اما امروز این عدد به 17 هزار نفر رسیده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =