هیأتی صهیونیستی به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژِیم اشغالگر قدس ظهر روز یکشنبه وارد حرم حضرت ابراهیم(ع) در بخش قدیمی شهر الخلیل شد و حرمت این مکان مقدس را زیر پا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رقابت نامزدهای انتخابات کنست رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن آراء بیشتر به اوج رسیده است، آنان برای تحقق اهداف خود و چنبره زدن بر کرسی‌های کنست و تشکیل کابینه به هر وسیله و ابزار و شیوه‌ای متوسل می‌شوند.

در همین راستا هیأتی صهیونیستی به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژِیم اشغالگر قدس ظهر روز یکشنبه وارد حرم حضرت ابراهیم(ع) در بخش قدیمی شهر الخلیل شد و حرمت این مکان مقدس را زیر پا گذاشت.

این وزیر تندرو و‌ نژاد پرست اسرائیلی پس از ورود به این حرم، آیین‌های تلمودی در آن انجام داد و با تعدادی از رهبران شهرک نشینان صهیونیست دیدار کرد.
شیخ «منذر ابوفیلات» مدیر این حرم گفت: وزیر خارجه اسرائیل به صورت ناگهانی و بدون اینکه کسی اطلاعی داشته باشد، وارد این مکان مقدس شد.

وی ابراز عقیده کرد: لیبرمن به نیابت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دست به این تعرض زد، هر مقام اسرائیلی که دست به این اقدام پلید بزند در حقیقت می‌کوشد تا شهرک سازی را در مرکز شهر الخلیل نهادینه و تثبیت کند و شهرک نشینان یهود را نسبت به آینده‌شان مطمئن سازد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که «نفتالی بینیت» رهبر حزب به اصطلاح «خانه یهودی» چند روز پیش به منظور کسب آراء بیشتر در انتخابات کنست وارد حرم حضرت ابراهیم(ع) شد.

لیبرمن پس از هتک حرمت حرم حضرت ابراهیم(ع) مدعی شد که ورودش به این مکان یک بازدید عادی است که هر از گاهی آن را انجام می‌دهد.

دولت‌های اسرائیلی از بدو شکل گیری رژیم صهیونیستی تاکنون همواره از شهرک نشینان صهیونیست و طرح‌های شهرک سازی آنان در داخل بخش قدیمی شهر الخلیل حمایت کرده و می‌کنند و ورود هر مسئول صهیونیستی به این مکان مقدس گامی در جهت تبدیل الخلیل به شهرکی بزرگ و کوچاندن فلسطینیان ساکن این منطقه از خانه و کاشانه‌شان به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، نماینده الخلیل در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: برای اولین بار نیست که لیبرمن وارد حرم حضرت ابراهیم(ع) می‌شود و آخرین تعرض وی به این مکان نخواهد بود.

«سمیره حلایقه» ادامه داد: شهر الخلیل در کانون توجهات رهبران احزاب و مقامات دولت‌های صهیونیستی قرار دارد، هدف مسئولان صهیونیستی از ورود به این شهر؛ به ویژه این حرم تبدیل این شهر به یک شهرک بزرگ یهودی است.

وی نسبت به عدم واکنش مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به تعرض مقامات اسرائیلی به حرم حضرت ابراهیم(ع) ابراز تعجب کرد.

حلایقه تاکید کرد: اظهارات امروز لیبرمن در الخلیل نشانگر پایبندی وی به سیاست سرکوب و ترور و ارعاب فلسطینیان است،‌‌ همان سیاستی که موجب بسته شدن هزاران مغازه و بازارهای الخلیل و مصادره زمین‌ها و دارایی‌های فلسطینیان ساکن بخش قدیمی این شهر شده است.

این نماینده از نهادهای تشکیلات خودگردان و دولت و وزارت اوقاف این تشکیلات خواست تا در قبال این هتاکی‌ها و بی‌حرمتی موضعی متناسب باشان و مقام و جایگاه و قداست حرم حضرت ابراهیم(ع) اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: حرم حضرت ابراهیم(ع) فقط به مسلمانان تعلق دارد، این حرم جزء مقدس‌ترین اماکن مسلمانان به شمار می‌رود و حراست از آن وظیفه تک تک مسلمانان می‌باشد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =