۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۰

سردار قاسم سلیمانی که این روزها گاه ژنرال هم نامیده می شود در نظر سنجی چند رسانه تا حدودی مستقل به عنوان چهره سال و شخصیتی محبوب شناخته شده. چرا؟ چرا قاسم سلیمانی توانسته نظر خیلی ها را جلب کند؟ چرا خیلی ها که ممکن است منتقد صریح و رادیکال وضع موجود باشند حساب او را از بقیه جدا می کنند و از او به نیکی یاد می کنند؟

من چند دلیل را که به ذهنم می رسد در این جا می آورم و از دوستان می خواهم مرا در یافتن پاسخ صحیح و دقیق تر یاری رسانند.

۱-سردار سلیمانی از تمامیت ارضی این سرزمین دفاع می کند و با دشمنان این آب و خاک در هر کجای این کره آسفالت که باشند مبارزه می کند. تکریم مدافعان این آب و خاک ریشه ای تاریخی دارد و بسیار دیده ایم مردمانی را که شاید هیچ اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی نداشته باشند اما از شهیدان پاکجان میهنشان با غرور و افتخار یاد می کنند.

۲-سردار سلیمانی مرد عمل است. او بیش از آنکه دعوی داشته باشد مرد میدان بوده. فرمود:

فردا که بر من و تو بوزد باد مهرگان

آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست

یا به قول عامیانه ترش:

روی تمبک بی پوست همه شیر خدان. بسیاری از آنان که امروز دعوی انقلابی گری دارند و جز خودشان مابقی را خائن و وطن فروش می دانند در روز آزمون معلوم نیست به کدام سو خواهند گریخت. سردار سلیمانی اما مرد میادینی است که نفس کشیدن در آن ها زهره شیر می خواهد پس نمی توان او را به لاف و گزاف متهم کرد.

۳-سردار سلیمانی بابت حماسه هایی که آفریده است از مردم طلبکار نیست. لحن و سخن او مودبانه است و موقر. آنچه را هم برای خدا انجام داده نمی خواهد پاداشش را از مردم بگیرد. او فکر نمی کند حالا که در دفاع از این آب و خاک جانش را کف دستش گذاشته پس مردم حق خندیدن و شادی و کنسرت رفتن ندارند. او از هیچ کس طلبکار نیست او با خدا معامله کرده.

۴-کسی نشنیده تا به امروز که: فلان برج به نام سردار سلیمانی است یا فلان شرکت خصوصی را پسر یا دختر سردار سلیمانی اداره می کند. پاکدستی سردار سلیمانی دلیل دیگر محبوبیت اوست.

۵-سردار سلیمانی اگر چه مثل هر کس دیگری تعلق خاطر سیاسی دارد اما از قدرت و نفوذ و محبوبیتش برای رسیدن به قدرت استفاده نمی کند. نردبانی هم نمی شود برای به قدرت رسیدن دیگران.

۶-سردار سلیمانی شکل عقیده اش زندگی می کند و مردم تعارضی بین گفته ها و عملکرد او تا به امروز ندیده اند.

بعدالتحریر: از بین این چند دلیلی که ذکر شد خود من ششمی را مهم تر از همه می دانم. صدق آن هم در روزگاری که دروغ از در و دیوار باریدن گرفته است تاثیر بسزایی در اقبال عمومی دارد. سخن خواجه شیراز را جدی بگیریم که فرمود:

به صدق کوش که خورشید زاید از نفست

که از دروغ سیه روی گشت صبح نخست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد از اروميه ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    خداوند نگهدارش باشد ابروي مسلمانان بخصوص ايرانيان را خريده است درود بر مادري كه اين شير مرد را زاييده است
    • احمد IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      67 57
      چرا انقد منفی دادن؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      69 70
      منفیا خیلی جالبن. آدم خندش میگیره
    • بی نام GB ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      37 9
      احتمالا داعشي ها منفي دادن وگرنه مردم ايران ميدونن امثال سردار و يارانش تو جبهه اي دارن ميجنگن كه كمتر از اون هشت سال نيست شايد از خيلي مسائل خبر ندارن كه منفي ميدن، سردار براي حفظ تماميت ارضي ايران داره ميجنگه ،فقط به اين مسئله فكر كنن كافيه.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    76 24
    هر کسی از ظن خود شد یار من
  • بهنام RO ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    خدارو شکر سال 86 تا 88 سربازش بودم و بازم خداروشکر که یک بار این افتخار داشتم دست های پاکش رو لمس کنم... اون موقع ها هنوز سردار اینهمه توو جامعه شناخته شده نبود اما رفتار بزرگ منشانه ی ایشون همیشه تو ذهنم مونده و یه حالت خاص توو چهرشون بود.
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      46 18
      خوش بحالت...
    • 482 IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      46 37
      و یه حالت خاص تو چهرشون بود...... وقتی هیچ صفتی برای تعریف کردن از شخص معروفی نداریم همین جمله رو میشه گفت. این نشون میده اگه شما دوست صمیمی اش بودین چه کار ها که نمی کردین. فقط یه بار از کنارش رد شدی یا فقط یه بار باهاش سلام علیک کردی و دست دادی انشا نوشتی
    • آرش IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      48 39
      بنده خدا مگه چی گفته که انقدر منفی خورده؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    تحلیل خوبی بود. شاید حق با شما باشه و باید حساب سردار سلیمانی رو از مدعیان دروغین جدا کرد و او را مرد خدا نامید. در اینصورت امیدوارم خداوند خودش از ایشون مراقبت کنه ...
  • صادقی IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    درود بر تو.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    تواضع و فروتنی که یکی از ویژگیهای مومن است و در کلام معصومین به دفعات ذکر شده است در شخصیت سردار سلیمانی بخوبی تجلی پیدا کرده است. همان ویژگی که در مالک اشتر فرمانده سپاه امیرالمومنین علی ع وجود داشت. گویند زمانی مالک اشتر از گذری عبور می کرد فردی که مالک را نمی شناخت به وی اهانت نمود و مالک با آن ابهت بدون آن که چیزی بگوید به راه خودش ادامه داد ، اطرافیان مرد به او گفتند آیا این شخص را شناختی؟ که وی در پاسخ گفت: نه مگر او کیست؟ و زمانی که متوجه شد او مالک اشتر بوده است دوان دوان بدنبال وی رفت تا مبادا توسط مالک اشتر مجازات شود و زمانیکه در مسجد مالک را یافت خواست تا از او عذرخواهی کرد ولی مالک در جواب گفت به مسجد آمدم تا تو را دعا کنم. آری اشخاصی همانند سردار سلیمانی نیز اینگونه اند.
  • محمد A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    به نظرم مورد سوم و ششم دلیل اصلی محبوبیت سردار رشید ماست
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    33 78
    واقعا صداقت گمشده اصلی این دوره وزمانه است من خودم توی محل کار آنقدر از رئیس و همکارو کارمند بانک و ارباب رجوع و از همه بدتر دانشجو دروغ شنیده ام که دیگر به حرف هیچکس اعتماد نمی کنم دروغ هایی که حتی گاهی هیچ دلیل و منفعتی برای گفتنشان وجود ندارد.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    43 79
    گل گفتی
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    من چيز دوست داشتني اي تو ايشون نميبينم كردها هم با داعش ميجنگن حتي بچه هاشون
    • بی نام GB ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      13 4
      شما احتمالا جاتون خيلي راحته ،اگه امثال ايشون نبودن كردستان و خوزستان ايران هم دست داعش بود. و هميشه يك نفر رو به عنوان نماد و الگو قرار ميدن، سردار سليماني يعني تمام افرادي كه براي حفظ ايران دارن مبارزه ميكنن.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
      0 1
      اینکه ایشون دوست داشتنی هستن دلیل بر دوست داشتنی نبودن کرد ها نیست. من بیشتر از همه از اون نامه ای که واسه اوباما فرستاده بود خوشم اومد
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    39 97
    بنظر من حتی اگر ایشان هزاران برج میداشتن هم هیچ ارزشی از رشادت و وطن پرستی این شیر مرد کم نمیکند.....
  • صباغی RO ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    ازکجا می دانیددوست داشتنی است؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    «بت سازی» و بعد «بت شکنی» از ویژگیهای بارز ما ایرانیهاست.
  • علی ابراهیم ... A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    54 97
    چون حزبی نیست. چون افراطی نیست. چون همش حرف نمیزنه ولی عمل نمیکنه. رزمنده به معنای واقعی است
  • ابی A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    41 89
    درود به قلم نگارنده این مطلب حرف حساب زدی برادر اما درود دوباره و همیشگی به سردار بزرگ و عزیزمان قاسم سلیمانی
  • سعید IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    آقای موسوی اولا جریانی رسانه ای چند وقتی است که می کوشد چنین القا کند که سردار سلیمانی چهره محبوب جوانان در شبکه های اجتماعی است اثبات چنین امری در شرایطی که هیچ نظر سنجی معتبر و استانداردی در ایران قابل اجرا نیست بسیار مشکل است محض اطلاع شما چون میدانم زیاد اهل حضور در شبکه های اجتماعی نیستید میگویم این شبکه ها بستر گل و گشادی است و جمع های مختلف گروهای و دوستان خودشان را دارند و این خطر همیشه وجود دارد که وقتی در میان دوستان همفکر و همراه خودت هستی یکباره فرض کنی تمام ایران مثل شما فکر میکنند بنابرین توصیه ام این است البته میدانم که این کار را کرده ای یکبار از راه آهن تا تجریش بشین تو اتوبوس و به حرفهای جوانان در طول این مسیر چند ساعته گوش کن تا بدانی چهره محبوب آنها کیست
    • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      28 58
      مشکل جنابعالی و امثال شما اینه که تمام خیابان های ایران را در خیابان ولیعصر تهران که تجریش را به راه آهن وصل میکنه خلاصه میکنید. نظر سنجی خیابان ولیعصر تهران را به تمام ایران تعمیم میدین و بعد هم می فرمایید ما بی شماریم. نه قربون. ایران در تهران خلاصه نشده و تهران هم فقط شمال شهر نیست. دست از تنگ نظری بردارین. اونهایی که آمدن منفی های کامنتهای همین صفحه را دستکاری کردن، می تونستن نظر سنجی را هم دستکاری کنن، پس چرا نکردن؟ تقصیری ندارین قربون. هر موقع نتیجه مورد رضایت شما نیست می فرمایید تقلب شده. خوش باش دوست عزیز.شما هم عالمی دارین. پارسال دکتر ظریف چهره سال شد، امسال هم سلیمانی. انتظار داشتین یه خواننده انتخاب بشه؟ چه خدمتی به مملکت کرده بود که همچین توقعی داشتین؟
    • سعید IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      8 5
      آقا یا خانم بی نام شما دقت نکردی عزیزم خیابان ولی عصر از راه آهن شروع میشود تا تجریش ادامه دارد و اگر اتوبوس سوار شوی طیفی از مردم با طبقات اجتماعی مختلف را در آن می بینی من نگفتم فقط شمال شهر منظورم راه رفتن بین مردم کوچه و بازار بود مردمی که کمرشان دارد زیر فشار زندگی می شکند در صورتیکه حقشان نیست آنوقت شما و دوستانتان نشسته اید در شبکه های اجتماعی برایشان چهره محبوب انتخاب می کنید اسمش را هم گذاشتید نظر سنجی اگر کسی هم اعتراض میکند سریع انگ سیاسی بهش میزنید اشکالی ندارد تاریخ قاضی بی رحمی است همه چیز با گذشت زمان آشکار میشود همانگونه که تا حالا شده است.
    • سعید IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      8 5
      آقا یا خانم بی نام دیروز ظهر تو پیادرو خیابان طالقانی روبروی بنیاد شهید جوانی را دیدم کنار سطل آشغال نشسته بود و ته مانده غذای احتمالا کارمندان همان بنیاد و یا یک اداره دیگر را به عنوان نهار از میان آشغال ها میخورد این صحنه ها را هر روز می بینم اینبار جلو رفتم و ازش درباره سردار پرسیدم نگاهی بهم کرد و با لهجه غلیظ ...گفت نمی شناسم به نظرت اورا باید تو کدام دسته قرار داد آقای بی نام کمی تو خیابون راه برو و به دور برت نگاه کن این آدما را می بینی میتونی ازشون سوال کنی یا شاید هم به نظر شما از اونا نباید نظر سنجی کرد.
    • کامران IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      6 5
      چقدر جالب که جنابعالی تمام ایران رو در افرادی که از راه آهن تا تجریش تو اتوبوس میشنن خلاصه میکنیواقعا جامعه آماری جالبی برای نظرسنجی هات داری
  • z IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    مثل همیشه شیوا.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      من که نتیجه نظرسنجی را واقعی نمی دانم
  • محسن A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    عااااااااشقشم
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    31 81
    درست گفتی. ما دروغ های بزرگی به خودمون می گیم و خودمون هم باورش می کنیم اما سردار تکلیفش رو با خودش روشن کرده.
  • علي ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    72 97
    زنده باد حاج قاسم
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      9 8
      متاسفم برای اونایی که به سرباز خط مقدم ایران در نبرد علیه تکفیری ها رای منفی دادن در حالی که ما به سرباز خط مقدم ایران در مذاکرات رای مثبت میدیم
  • م ق US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    92 26
    بزرگنمایی اشخاص در ایران، هیچ وقت عاقبت خوشی نداشته.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    11 68
    البته تا حدودی مستقل.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    21 74
    احسنت سید جان
  • شاهين A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    35 69
    با اينكه در خيلي از موارد با شما هم نظر هستم ولي يكي از دلايل محبوبيت سردار اينه كه دقيقا برعكس شما كه در مورد تمامي مسائل هستي نظر ميدين ، ايشون يه كار انجام ميدن به كارشون هم ايمان دارن و به نحو احسن هم انجامش ميدن بدون هيچ حاشيه اي
    • پرند A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      11 17
      خیلی قشنگ تیکه انداختی " دمت گرم
    • سارا IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
      9 9
      دمت گرم شاهین جان با ارائه نظر در مورد تمامی مسائل هستی خوب اومدی، ول کنم نیست انقدر بهش پیام میدیم.
  • majid A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    32 86
    مردم دوستش دارن چون یه ایرانی واقعی هست
  • بی نام RO ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    20 73
    به نظر من شماره 3 مهمترین دلیل محبوبیت سردار هست , و واقعا میشه فهمید که هرکاری که میکنه برای رضای خداست
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    21 74
    بیشتر اهل عمل هست تا حرف زدن
  • soleiman A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    15 59
    آقای آقای موسوی خیلی خوب نوشته بودید . افسوس که در کشور تمامی جاده ها یک طرفه است و تنها خودروهای پلاک دولتی حق رفت و آمد دارند و هر جور می خواهند ویراژ می دهند. به امید آن روزی که مطبوعات آزاد داشته باشیم که همه کسانی که قلم دارند در وصف دوستانشان مانند آقای موسوی بنویسند و مورد نقد قرار گیرند.
  • آراز A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    23 79
    سردار دست مریضات همه ایران بهت افتخار میکنند
    • مجید A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      2 1
      منظورت دست مریزاد بود دیگه؟
  • مهران A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    20 60
    دلیلش فقط اینه که رسانه ها بیش از حد به ایشون پرداختن،با اینکه ما اینقدر سردار داریم تو کشورمون پس چرا در مورد اونا چیزی نمیگن؟این محبوبیت از طرف یه کسانی ساخته شده که به احتمال زیاد بعدا از این سردار خوب کشورمون سو استفاده بکنن وگرنه تمامی سرداران کشورمون شجاع و دلیرن.
  • امیررضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    18 56
    خدا حفظشون کنه
  • میلاد A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    23 64
    به سیاست داخلی کاری ندارد. دروغ نمیگوید.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    31 76
    من مقیم خارج هستم و به خیلی چیز ها انتقاد دارم ، ولی سردار سلیمانی را دوست دارم چون در راه وطن در حال مبارزه است.
  • الیاس A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    17 51
    میگم شما همین یه دونه تحلیل گر را دارید ؟ ممنون که خواستی بگی که محبوبیت سردار ربطی به اسلام و عقایدش نداره
  • فرهاد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    31 80
    جانم فدای سردار سلیمانی. اگر در حمله روسها سردار سلیمانی داشتیم حالا ننگ ترکمن چای نداشتیم. زنده باد سردار بی ریا
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    19 53
    سردار عزیز قلبها حرفشون رو با عملشون می زنند انشالله هیشه سالم باشند
  • بی نام US ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    27 68
    بنظر من سردار سلیمانی همزمان کارهای مختلفی را باهم انجام میدهد: 1دفاع از مردم مظلوم 2دفاع از اسلام و قرآن 3دفاع از اعتقادات مردم 4پرده برداشتن از چهر ه های شیطانی و شناساندن آن به مردم 5بصیرت اسلام شناسی و انسان شناسی و.. 6نمایش قدرت ایران اسلامی 7مدیریت استراتژی جنگ 8ذلیل کردن ابرقدرت ها و غیره .....
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    27 60
    زنده باد سردار
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    13 54
    نگران آینده ایشونم
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    17 40
    این آقا هِ فکر میکنه خیلی با نمکِ
  • حسین اشرف السادات IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    15 46
    آیا میشه گفت دلیل دیگش قهرمان پروری اکثر ما ایرانی هاست؟البته از تلاشها ی سردار نمیشه چشم پوشی کرد
  • علی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    82 23
    اگه همه چیزایی که نوشتید واقعیت داشته باشه منم طرف دار ایشون هستم. ولی من نسبت به این نظر سنجی ها یکم بدبین هستم. از ضریب نفوذ اینترنت که بگذریم،گاهی اوقات ... نتایج عجیبی رقم میزنه
  • ehsan IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    21 66
    من اصلاح طلبم ولی به چشم میبینم که سردار روز به روز محبوب تر میشه خودم هم خیلی قبولش دارم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    20 47
    از نظر من نه تنها ايشان بلكه همه آنهايي كه براي اعتلاي ايران تلاش كرده و مي كنند دوست داشتني هستند
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    12 42
    به نظر منم گزینه ششم خیلی مهمه
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    16 48
    چون بی ادعاست و مرد عمل هست تا حرف ... درسی که خیلی ها باید از ایشون یاد بگیرن
  • خس و خاشاک تازه به دوران رسیده IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    24 53
    7 شدیدا تمرکز کرده به کار وحرفه خودش و کاری به کار دیگران ندارد . 8 اسیر زد و بندهای سیاسی نبوده و در خاطرات سرمست کننده ایامی چون دوم خرداد و سوم تیر و 24 خرداد و... در جا نمیزند . 9 قدرت را به معنی کامل کلمه کسب نموده و در اختیار مظلومین قرار داده . 10 این شهید زنده به ما می فهماند که شهدای دفاع مقدس چه ابرمردها و چه مردان مردی بودند . 11 در بهشت ولایت مداری و اخلاص و تقوا زندگی کردن را به ما متذکر می شود .
  • مجید A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    19 48
    برای اینکه هنوز در سیاست کشور ورود نکرده و کوچکترین موردی با مردم کشورش نداشته و فقط به وظیفه نظامی اش فکر می کند و عمل
  • بی نام EU ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    94 20
    به قول آقاي افشار زاده اين زايده ذهن شماست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    20 59
    دردود بر تو ای سردار ایران اسلامی ...
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    18 52
    عالی بود. لایک . من گزینه ی سوم رو می پسندم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    13 48
    موافقم
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    18 48
    7. در رابطه با مسایلی که در حیطه اختیارات او نیست و ربطی به او ندارد اظهار نظر نمیکند.
  • کوروش IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    21 54
    بنده هم با تمام موارد ذکر شده موافقم. سردار سلیمانی امروز در مقام عمل داره میهن دوستی رو به همه ما نشون میده نه در حرف.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    24 65
    آفرین بر سردار سلیمانی. برای سلامتی ایشان دعا میکنیم. خدا حفظت کند سردار.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    کی گفته دوست داشتنیه؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      22 48
      من میگم
  • امیرق A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    20 58
    به ظرم مرد عمل بودن خب امد.الان اکثرا حرف خوب میزننددر مسائل مختلفولی مرد عمل کم داریم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    31 11
    من نمی شناسم ونظر نمی دهم خرمشهر هنوز خرابه است
  • زهرا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    12 19
    گزینه دوم زیباترین و شایسته ترین است . فارغ از تمام گرایشات سیاسی و اجتماعی و مذهبی و غیره ، یاد گرفتیم هر کسی که کوچکترین قدمی برای استقلال این سرزمین بردارد دوستش داشته باشیم و قدردان او باشیم . سردار سرزمینت سبز باد .
  • سام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 17
    درود بر همه مردانی که شبیه حرف هایشان هستند درود بر مردانی که شبها با فکر خدمت به مردمشان به بستر می روند درود بر ظریف ، درود بر روحانی ، درود بر خاتمی، درود بر مطهری، درود بر هاشمی، درود بر حسن خمینی،درود بر سردار سلیمانی
  • بی نام EU ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    14 7
    من نمیدونم آریو برزن و بابک و تیرداد و مازیار و ابومسلم و سنباد و آرش و رستم.....چه اعتقاداتی داشتند اما با هر اعتقادی برای امنیت و حفظ مرزها و برای ملت ایران رشادت کردند و اسمشون تو تاریخ موند. حتما بودند سرداران و سربازان دیگر که در گمنامی رشادت و کردند و خون دادند اما مطمئنم سلیمانی یکی از همین تاریخ سازان و سرداران پر افتخار ایرانخواهد ماند به هیچ نظر سنجی هم کار ندارم.
  • بهنام بچه خوی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    32 10
    ولی علی مطهری یه چیز دیگست. عاشقشم
  • علی A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    15 25
    یک سوال یکی از نظرات گفته بود که من اصلاح طلبم ولی ایشون رو دوست دارم مگه اصلاح طلبان گروهی از نظام نیستند مگه انقلابی نیستند مگه اصلاح طلبان نبایدکسی مثل حاج قاسم رو دوست داشته باشن که دوستمون از کلمه ی ولی استفاده کرده
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    30 11
    ملت اسطوره سازیم دیگه
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 8
    با يك گل كي بهار آيد...
  • ابراهام شیراز NL ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    42 13
    جناب آقای موسوی خود شما و همه ی دوستانتان در تحریریه خبرآنلاین میدانید که چه خبره ...اینکه ایشان این مدت ژنرال شدند تاثیر موج خبری طوفان مانندیست که راه افتاده والا اونکه داره جون خودش رو تو میدون جنگ از دست میده زن و بچه های کرد هستن نه کسی که صرفا چندتا عکس فقط در اون محدوده انداخته و فقط کمک اطلاعاتی کرده.نظرسنجی هم که با آمار مثبت و منفی ها نمیخونه مسولین سایت.البته شاید الان برادران بریزن درستش کنن.خبرآنلاین اگه این خبرو منتشر کردی همه نظر بدن خب نظر منه مخالف که بدون هیچ توهینی هست روهم بزار و اگه که فقط مال موافقاست که الفاتحه فور آزادی
  • بی نام A1 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    47 22
    من که دوسش ندارم
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    14 49
    خیلی بده دوستانی که نظرسنجی بابمیلشون نبوده به حقانیتش شک دارند دوستان عزیز شاید نظرات شما مخالف دیگرانه خیلی ها کامنت نمیدن و فقط مطالب رو میبینند و در نظرسنجی شرکت میکنند پس به منفی ها دل خوش نکنین
  • حمیدیان IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    19 52
    آفرین بر سردار درود سید
  • صادق A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 13
    دلیل محبوبیت ایشون فقط دفاع از مظلومین در هر نقطه ای از عالمه یعنی هدف اصلی انقلاب که امام گفت این انقلاب متعلق به مستضعفان عالم هست به امید روزی که اقامون بیاد و مستضعفان وارث زمین شوند توضیح اینکه مصتضعف لزوما مستضعف مالی نیست شاید مستضعف فکری باشه که دین هنوز نمیشناسه این جوانان ی هم که گاهی حرفا می زنند اینا ذاتشون پرسشکر و زیر بار حرف غیر منطقی نمیرن به شما توصیه میکنم سخنرانی استاد راءفی پور حتما گوش کنید دید جدیدی از زندگی بهتون میده
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    2 2
    تحلیل بسیار خوبی بود من هم خیلییییییییییییییییی دوستش دارم
  • امیر آریا IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    3 2
    نام ایشان تا ابد در تاریخ سرزمین پارس جاودان خواهد ماند......ایزد نگهدار این پور میهن.
  • حمید IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    3 2
    به نظر من محبوبیت سردار سلیمانی به خاطر این ایست که خود را درگیری مسایل و دعوا های داخلی نمیکند و بلندگو دستش نمیگیرد و به همه فحش بدهد و این اشخاصی که به همه مخالفین نظرش فحش میدهند باید روز قیامت جواب پس بدهند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    4 4
    سردار سلیمانی اسطوره کشور است و مدافع اسلام و ایران و اماکن مقدس، خداوند حفظشان کند و بر توفیقات ایشان بیفزاید. کشور نیاز به اتحاد و یکپارچگی دارد. شعار انگلیسی ها را فراموش نکنیم، تفرقه بنداز و حکومت کن.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    4 3
    البته در نتیجه نظرسنجی ردپای یک حکت سازماندهی شده از طرف دوستان سایبری دیده میشه
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    8 8
    دوستان سردار فقط در کشور ما محبوب نیست تو کشورهای همسایه محبوبیتش بیشتره خدا حفظش کنه جونشو گذاشته تا ما شبا راحت بخوابیم امنیت داشته باشیم امنیتی که ایران هیچ کدوم از کشورهای همسایه نداره
  • پوريا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    1 0
    ياشاسين سردار الله سني ساخلاسين