ادامه مخالف خوانی یک سناتور حامی اسراییل: توافق هسته ای اوباما با ایران، پس از او اعتبار ندارد!

نسیم آنلاین نوشت:

یک سناتور آمریکایی گفت: توافق هسته‌ای اوباما با ایران پس از وی اعتبار ندارد. به گزارش پایگاه"بریتبارت"، "جیمز لنکفورد" گفت: اگر باراک اوباما با ایران به توافق هسته‌ای دست یابد این توافق پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۱۶ بی اعتبار خواهد شد.

لنکفورد روز جمعه همراه با سناتور تام کاتن ، سناتور جانی ارنست، سناتور تام تیلیس و سناتور مایک راندز از اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنا از زندان گوانتانامو دیدن کرد و با مسئولان این زندان به گفتگو نشست.
او در راه بازگشت به شهرش ، اوکلاهما، با استیون کی بانون ، سردبیر پایگاه اینترنتی بریتبارت Breitbart گفتگو کرد.
سناتور لنکفورد در این مصاحبه گفت نامه سرگشاده تام کاتن به رهبران ایران ، که در آن گفته شده بود توافق هسته ای احتمالی دولت اوباما با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما الزام آور نخواهد بود، نامه مهمی است. وی گفت: «ایران باید بداند که نظام ما چه تفاوتی با نظام آنها دارد. در کشور آنها آیت الله تنها کسی است که می تواند درباره یک پیمان تصمیم بگیرد. آنها می توانند هر وقت که خواستند پیمان ها را لغو کنند.»
سناتور ایالت اوکلاهما گفت که در آمریکا اینگونه نیست. وی گفت هر پیمانی که اوباما امضا کند پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی در سال 2016 اعتباری نخواهد داشت. لنکفورد همچنین گفت این نامه توضیحی درباره قانون اساسی آمریکا بود که به ایران داده شد.
لنکفورد گفت اگر آمریکا بخواهد با ایران یک پیمان تسلیحات هسته ای امضا کند که اوباما آن را می خواهد، از حالا تا ده سال دیگر ایران به بمب اتمی دست خواهد یافت. وی افزود شاید برای نخستین بار طرح های یک رئیس جمهور از آمریکا در مورد دستیابی ایران به سلاح های هسته ای حتی از طرح های سازمان ملل متحد نیز سست تر است.
لنکفورد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هرگز نگاهی به گوانتانامو نینداخته و دیداری از آن نداشته است، هرچند این زندان همچنان یکی از مسائل اصلی در سیاست های رئیس جمهور در زمینه مبارزه با تروریسم است.
لنکفورد در پاسخ به این سوال که آیا عجیب نیست که اوباما زندانیان گوانتانامو را به کشورهای دیگر تحویل می دهد و در واقع می کوشد برای بدترین بدها از میان این زندانیان خانه ای پیدا کند، گفت اوباما اولویت هایش را معکوس کرده است. وی افزود رئیس جمهور آمریکا ابتدا باید به فکر «منافع ملی» باشد.
لنکفورد گفت وقتی شما رئیس جمهوری دارید که تمرکزش عمدتا بر تعطیلی گوانتانامو معطوف است، باید از او پرسید این زندانیان را می خواهد به کجا بفرستد و به چه دلیل و چه سودی از این کار خواهد برد؟
او گفت: به نظر می رسد که مسئله اوباما در خصوص زندان گوانتانامو بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. لنکفورد گفت زندانیان گوانتانامو از آمریکایی ها متنفرند و اکثریت آنها هرگز نباید آزاد شوند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =