مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: واحدهای اجرایی تامین اجتماعی در سراسر کشور طی هفته جاری با آمادگی کامل و با نهایت همکاری نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی های بیمه ای کارفرمایان اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش گفت: کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه بایستی در اسرع وقت اقدام کنند تا عدم پرداخت به موقع بدهی باعث تعلق گرفتن جریمه به آنان نشود.

او گفت: شعب تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال برای مساعدت بیشتر به کارفرمایان آماده شده اند تا این عزیزان برای رسیدگی به وضعیت حق بیمه و تعیین تکلیف بدهی بیمه ای خود با مشکل مواجه نشوند.

او افزود: در این راستا ساعت کار شعب تامین اجتماعی نیز افزایش یافته و کارفرمایان می توانند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی در کوتاه ترین زمان وضعیت حق بیمه خود را مشخص کرده و با پرداخت به موقع بدهی بیمه ای، از جریمه احتمالی پیشگیری کنند.

نوربخش گفت: شعب تامین اجتماعی سراسر کشور در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری تا ساعت 20 و روز پنج شنبه نیز تا ساعت 12 ظهر پذیرای کارفرمایان برای تعیین تکلیف بدهی های بیمه ای هستند.

او با بیان اینکه براساس قانون تامین اجتماعی کارفرمایان بایستی لیست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند، اظهار داشت: در صورت تاخیر یا عدم ارسال لیست وهمچنین تاخیر یا عدم پرداخت حق بیمه مربوط به هر ماه در مهلت تعیین شده کارفرما بر حسب قانون جرایم در هر مورد ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عدم تصویب بخشودگی جرائم بیمه ای را ارزش گذاری به آن دسته از کارفرمایانی دانست که حق بیمه کارکنان خود را به موقع پرداخت می کنند و از تکلیف قانونی خود سرباز نمی زنند.

نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی برای کارفرمایانی که قادر به پرداخت یکجای بدهی خود نیستند، امکان پرداخت قسطی را نیز فراهم کرده است و کارفرمایان می توانند با استفاده از این فرصت و تا قبل از پایان سال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    0 0
    چطوری میشه قسط دوم جریمه بیمه پرداخت کرد با پرتال سازمانی؟