ایرنا نوشت:

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد جب بوش نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، در دوران خدمتش به عنوان فرماندار سابق ایالت فلوریدا، از ای-میل شخصیش برای گفت و گو درباره مسائل حساس امنیتی و نظامی استفاده کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، بر اساس اسناد جدید منتشره، جب بوش از جمله از این طریق از جمله در باره اعزام نیرو به خاور میانه و حفاظت از تاسیسات هسته ای گفت و گو است.

این پیام های الکترونیکی شامل مجموعه مکاتباتی است که در آن به جزییات اعزام نیروهای گارد ملی فلوریدا پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر پرداخته شده است.

مشاوران جب بوش دیروز شنبه، مدعی شدند هیچیک از پیام هایی که وی با استفاده از پست الکترونیکی شخصیش رد و بدل کرده، شامل اطلاعات حساس یا محرمانه نبوده اند و بسیاری از موضوعات در همان زمان یا پس از آن در اختیار عموم قرار گرفته است.

جب بوش پیش از این، از هیلاری کلینتون رقیب پیشتاز دمکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری به دلیل استفاده از ایمیل شخصیش به عنوان وزیر خارجه سابق آمریکا انتقاد کرده بود.

چندی پیش، هیلاری کلینتون به نقض قوانین دولت فدرال در ثبت اسناد دولتی در استفاده از ایمیل شخصی اش در مکاتبات اداری متهم شد. کلینتون در نتیجه فشارها مجبور شد 55هزار صفحه از این مکاتبات را به وزارت خارجه آمریکا مسترد کند.

گفته می شود فقط نیمی از حدود 550 هزار پیام الکترونیکی که جب بوش در زمان انتصابش به عنوان فرماندار سابق فلوریدا ارسال کرده، بر اساس قوانین فلوریدا به آرشیو ایالتی بازگردانده شده است.

جب بوش، برادر کوچکتر جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا است و از سال 1999 تا 2007 فرماندار ایالت فلوریدا بود و از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بشمار می آید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =